Delta bestelt nog meer Airbus A220 toestellen1 min leestijd

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Delta verwelkomde eerder al diverse Airbus A220 toestellen in de vloot. De Amerikaanse carrier zal het toestel voornamelijk inzetten in het short haul netwerk. De A220 speelt een belangrijke rol in de toekomstplannen van de maatschappij. Recentelijk maakte de airline bekend de bestelling van A220 toestellen verder uit te bereiden.

Airbus A220

Delta verwacht de komende vier jaar maar liefst 45 A220-100 toestellen en 50 A220-300 toestellen te ontvangen. Dat zijn er vijf extra dan dat eerder was overeengekomen. Daarmee neemt de maatschappij meer A220 toestellen af dan verwacht. De eerste A220-300 variant moet in 2020 worden afgeleverd. De A220-100 maakte al eerder zijn debuut bij de Amerikanen. Dit toestel bediend diverse routes vanaf bijvoorbeeld New York, Detroit en Houston. De diverse vliegtuigtypes zijn in principe hetzelfde, maar variëren in capaciteit. Zo is de A220-300 bijvoorbeeld iets langer en heeft meer stoelen. Van de A220-100 heeft Delta de stoelindeling al gepubliceerd.

Zo ziet het A220 toestel eruit in de Delta livery (Foto: Delta)
Zo ziet het A220 toestel eruit in de Delta livery (Foto: Delta)
First Class in de A220-100 van Delta (Bron: Delta)

Onderhoud

Airbus en Delta hebben een overeenkomst gesloten om het onderhoud van de A220 te kunnen garanderen. Delta TechOps, de onderhoudsdivisie van de airline, werkt daarin intensief samen met Airbus. Airbus zelf profiteert zo ook van de kennis die Delta heeft van snel onderhoud en reparatie, aangezien stilstaande vliegtuigen veel geld kunnen kosten. Delta TechOps is het grootste vliegtuigonderhoudsbedrijf in Noord-Amerika. Er werken meer dan 10.000 technische specialisten, ingenieurs en ondersteunend personeel aan zo’n 850 Delta vliegtuigen, motoren en andere onderdelen. Daarnaast verzorgt het bedrijfsonderdeel ook het onderhoud voor 150 andere bedrijven en organisaties, waaronder het Amerikaanse leger.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *