Cathay Pacific zegt voorgoed vaarwel tegen Marco Polo Club2 min leestijd

Cathay Pacific A350-1000 ©CathayPacific

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Cathay Pacific heeft vorige week voorgoed vaarwel gezegd tegen het loyaliteitsprogramma Marco Polo Club. Vorig jaar maakte de maatschappij al bekend om de programma’s Asia Miles en Marco Polo Club samen te willen voegen.

Einde van Marco Polo Club

Aanvankelijk bestond het loyaliteitsprogramma van Cathay Pacific eigenlijk uit twee delen. Je kon award miles verdienen via Asia Miles terwijl je elite status kon verdienen via Marco Polo Club. Dit leidde in het verleden al tot veel verwarring bij veel reizigers. Daarom heeft Cathay Pacific vorig jaar al besloten om beide programma’s te laten rebranden tot het nieuwe loyaliteitsprogramma ‘Cathay”. Hiermee komt er voorgoed een einde aan de Marco Polo Club. De brand ‘Cathay’ is echter veel meer dan alleen maar een loyaliteitsprogramma. Een woordvoerder van Cathay Pacific laat weten naar de reizigers geluisterd te hebben. “Hierdoor kunnen we nog beter inspelen op hun wensen en behoeften”, legt Paul Smitton uit.

Cathay
Vanaf nu is de Marco Polo Club voorgoed verleden tijd. (bron: InsideFlyer)

Met de rebranding tot ‘Cathay’ verandert er voor de reiziger eigenlijk niet heelveel. Los van eigenlijk alleen de naamsverandering is het vanaf nu nog een stukje makkelijker om lid te worden. Zo wordt de digitale ervaring volgens de maatschappij eenvoudiger en overzichtelijker gemaakt. Er is o.a. een nieuwe website voor Cathay‘. Ook voor wat betreft het behalen van status verandert er voorlopig niets. De statusniveaus blijven Green, Silver, Gold en Diamond heten. Er is ook gelukkig ook geen sprake van een devaluatie in het programma. Sterker nog: het aantal manieren om miles te verdienen is zelfs toegenomen. Het plan met ‘Cathay’ was namelijk om een lifestyle brand neer te zetten. Je kunt nu ook miles verdienen door in bepaalde restaurants uit eten te gaan. Daarnaast werkt de maatschappij samen met verschillende bedrijven samen op het gebied van wellness, winkelen en vakantie.

Conclusie

Vanaf nu heet het loyaliteitsprogramma van Cathay Pacific ‘Cathay’. Hiermee is er een einde gekomen aan de Marco Polo Club en dat is eigenlijk alleen maar een verbetering aangezien dit in het verleden bij veel reizigers tot verwarring leidde. Nu is het meer overzicht aangezien alles onder één dak is terecht gekomen. Bovendien zijn er nu nog meer mogelijkheden om miles te verdienen binnen Cathay.

Uitgelichte afbeelding: Cathay Pacific

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *