Cathay Pacific voegt Asia Miles en Marco Polo Club samen

Airbus A350-1000 van Cathay Pacific (Bron: Cathay Pacific)

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Cathay Pacific gaat de loyaliteitsprogramma’s Asia Miles en Marco Polo Club samenvoegen onder de nieuwe naam ‘Cathay’. Dit maakte de maatschappij gisteren bekend op hun website. Hiermee wil de maatschappij het loyaliteitsprogramma eenvoudiger maken.

Cathay Pacific komt met nieuwe brand: Cathay

Terwijl veel luchtvaartmaatschappijen de vraag naar vliegtickets tegenwoordig zien toenemen, is dit helaas voor Cathay Pacific nog niet het geval. De grenzen van Hong Kong zijn op dit moment namelijk nog steeds gesloten. Mede daarom komt de maatschappij met een nieuwe brand en loyaliteitsprogramma genaamd ‘Cathay’. Zo kan de maatschappij zich meer gaan richten op verdienmodellen buiten het verkopen van vliegtickets. Denk hierbij aan hotelovernachtingen, samenwerkingen met shopping portals en meer. ‘Cathay’ zal de huidige programma’s Asia Miles en Marco Polo Club gaan vervangen. Op dit moment is het namelijk zo dat je status verdient bij Marco Polo Club en miles bij Asia Miles.

Cathay, Cathay Pacific

Deze twee verschillende programma’s zorgen volgens Cathay Pacific voor veel verwarring en daarom is besloten om voor één programma te gaan. Met Cathay maakt de maatschappij een nieuwe start. Niet alleen is het eenvoudiger voor de reizigers, ook komt de maatschappij in de eerste helft van 2022 met een aantal nieuwe producten. Zo zullen er meer mogelijkheden zijn om miles en tier points te verdienen in het programma. Het is op dit moment nog niet duidelijk hoe de integraties tussen beide programma’s precies zal plaatsvinden. Asia Miles kent op dit moment een aantal interessante manieren om miles te besteden. Laten we hopen dat de samenvoeging niet voor devaluaties gaat zorgen.

Bron- en beeld materiaal: Cathay

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *