Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
De Hongkongse maatschappij Cathay Pacific vliegt onder meer tussen Amsterdam en Hong Kong. Vanuit Amsterdam vliegt de maatschappij met een Airbus A350 naar Hong Kong. Je kunt ook een overstap hebben in het Verenigd Koninkrijk. Om een nog betere service te bieden voor Nederlandse reizigers, volgt Cathay Pacific het voorbeeld van KLM met een Whatsapp-service.
Vluchten naar Hong Kong
Vanuit Amsterdam zijn er wekelijkse vluchten naar Hong Kong. Deze worden momenteel uitgevoerd met een Airbus A350. Dit toestel is voorzien van drie klassen. Je kunt kiezen voor Business Class, Premium Economy en Economy. InsideFlyer mocht eerder het product van Cathay Pacific al uitproberen.
In dit artikel lees je een review over Business Class in de A350-1000. Hier lees je een review over het Premium Economy product en hier over de Economy Cabine van Cathay Pacific.
Nieuwe service
Speciaal voor Nederlandse reizigers die reizen met Cathay Pacific, komt er een nieuwe service. Namelijk een Whatsapp-service. Deze service moet ervoor zorgen dat reizigers met nog meer zaken rondom hun vlucht geholpen kunnen worden. En dat op een gemakkelijke en toegankelijke wijze. Want wie heeft er nu geen Whatsapp? Hiermee volgt de maatschappij het voorbeeld van onder andere het Nederlandse KLM dat al enkele jaren deze Whatsapp-service aan haar reizigers aanbiedt.
Middels de Whatsapp-service van Cathay Pacific kun je een aantal zaken regelen op een laagdrempelige manier, aldus de maatschappij. Het betreft de volgende zaken:
- Hulp bij het boeken van een vlucht,
- Het wijzigen van een vlucht,
- Upgraden van een vlucht,
- Vragen stellen, bijvoorbeeld over bagage.
Deze nieuwe Whatsapp-service is zeven dagen per week beschikbaar. Reizigers worden geholpen tussen 9.00u en 18.00u. Reizigers kunnen daarvoor het volgende nummer gebruiken: +852 2747 2747. Omdat Whatsapp via data werkt zijn er geen extra belkosten aan deze service verbonden.
Kinto Chan, Regio Manager Cathay Pacific Europa geeft het volgende aan over deze nieuwe service:
Door de toevoeging van de WhatsApp service-tool kunnen we een naadloze en efficiënte klantenservice-ervaring bieden hier in Nederland. De service zal het voor onze klanten nog gemakkelijker maken om een vlucht te boeken, bestaande boekingen te beheren of informatie te krijgen over hun volgende reis met ons.
COVID-19
Vanwege de huidige COVID-19 uitbraak heeft de maatschappij enkele maatregelen getroffen. Zo heeft Cathay Pacific eerder dit jaar een speciaal programma gelanceerd. Het programma, genaamd Cathay Care, moet reizigers vertrouwen bieden om met hen te reizen. Meer over het Cathay Care programma kun je op deze website van de maatschappij teruglezen.
Bron & Beeldmateriaal: Cathay Pacific
Geef een reactie