KLM biedt passagiers ondersteuning via Whatsapp1 min leestijd

KLM en Whatsapp

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

KLM is met Whatsapp een samenwerking aangegaan. Passagiers kunnen voortaan allerhande zaken ontvangen via de chatdienst, zoals boekingsbevestiging, vluchtupdates, incheckmelding of boardingpass, net zoals bij Facebook Messenger. Daarnaast kunnen klanten 24/7 in 10 talen vragen stellen aan het social media team. KLM is het eerste bedrijf wereldwijd dat een officieel zakelijk account heeft bij Whatsapp. Het betreft een pilot van de chatdienst die zelf ook bekijkt hoe het functionaliteiten kan toevoegen voor gebruikers. Om aan te geven wat het officiële account van de luchtvaartmaatschappij is, is een groen vinkje toegevoegd. De communicatie tussen passagier en de airline is niet door Whatsapp in te zien.

Opt-in

Vooralsnog is de Whatsapp functionaliteit alleen beschikbaar voor passagiers die hun ticket via KLM.com geboekt hebben. Tijdens het invullen van de persoonsgegevens kunnen zijn ervoor kiezen om van de appdiensten gebruik te maken.

Airlines en Whatsapp

KLM is niet de eerste maatschappij waarbij ondersteuning via Whatsapp mogelijk is. Budget-dochter Transavia biedt dit al langere tijd aan. Waar KLM wel innovatief in is, is de integratie van alle reisbescheiden en automatische vluchtupdates. Zo hebben passagiers de mogelijkheid om alle relevante vluchtinformatie centraal te bewaren; in Whatsapp, Facebook Messenger, Twitter of één van de lokale diensten zoals het Chinese WeChat.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *