Cathay Pacific: Vernieuwde maaltijdservice in Business Class1 min leestijd

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Eerder dit jaar werd bekend dat Cathay Pacific haar service in Business Class ging verbeteren. Op een aantal vluchten liepen trials met een aangepaste maaltijdservice of verbeterd beddengoed. De maatschappij voelt de druk van maatschappijen uit het Midden-Oosten, vooral als het om de kwaliteit van de catering en service gaat. Inmiddels is meer bekend over het nieuwe serviceconcept dat vanaf volgende maand geleidelijk van start gaat.

Meer keuze, betere service

Tegen de industrie trend in, introduceert de airline uit Hong Kong geen dine-on-demand concept. Wel wordt de maaltijdservice persoonlijker en meer een ‘restaurant ervaring’. Zo worden er straks geen trolleys meer gebruikt. De passagiers worden individueel bediend waardoor er meer aandacht en tijd is voor individuele wensen en ritme. Daarnaast moet de presentatie sterk verbeterd worden. Nu serveert Cathay de maaltijden nog in een ‘casserole’. Dit leidde tot klachten van passagiers, die de presentatie niet premium vonden. Voortaan maakt de crew aan boord de gerechten op.

Ook de keuze wordt uitgebreid naar drie voorgerechten en tot zes hoofdgerechten. Hierbij komen ook gezondere keuzes en, bijvoorbeeld op vluchten die laat vertrekken, lichtere opties.

Cathay Pacific Catering

Ontbijtkaart

Op nachtvluchten introduceert Cathay Pacific bovendien een ontbijtkaart. Hierop kunnen passagiers aan het begin van de vlucht al invullen wat zij voor ontbijt willen. De Westerse of Aziatische keuze, een continentaal ontbijt of juist een Express ontbijt met een croissant en kop koffie welke tot 60 minuten voor landing geserveerd kan worden. Zo kunnen passagiers hun slaap maximaliseren.

Uitrol

Omdat crew getraind moet worden, zal de uitrol van de geupgradede service geleidelijk gebeuren. Amsterdam is vanaf oktober aan de beurt, samen met Parijs. Vlieg je vanaf Brussel, dan moet je tot november wachten. London Gatwick, Frankfurt en London Heathrow krijgen het concept vanaf respectievelijk augustus, september en december.

Reacties

  1. Ameling zegt

    Tja, die ontbijtbestellingen had KLM vroeger ook. Een heel gedoe: terwijl je wilde slapen moest je een miezerig formuliertje invullen dat dan ook nog eens een keer zoek raakte als je het op je tafeltje legde. En standaard kreeg je in ieder geval yoghurt en fruit, net twee dingen die ik bij een ontbijt niet kan zien. Het afschaffen van het formuliertje vind ik het beste besluit van KLM sinds jaren, als ik het ontslag van Camiel Eurlings even buiten beschouwing laat. Tegenwoordig vragen ze gewoon of je gewekt wilt worden, en komen dan langs en laten je kiezen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *