Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Cathay Pacific maakte deze week bekend hoe haar nieuwe Premium Economy cabine op de Boeing 777 eruit zal gaan zien. De nieuwe stoelen moeten passagiers meer ruimte en privacy bieden. Daarnaast zet de maatschappij uit Hong Kong groot in op een piekfijn inflight entertainment. De maatschappij zegt met haar vernieuwde product een ‘nieuwe standaard voor comfort en privacy’ neer te zetten. De nieuwe cabine zal eind dit jaar gelanceerd worden.
Vernieuwing bij Cathay Pacific
Het was al langer duidelijk Cathay Pacific flink investeert in de vernieuwing van de klantervaring aan boord. Zo komen er nieuwe ‘Aria Suites’ Business Class stoelen aan boord van de Boeing 777-300ER. Helaas gaat dat wel ten koste van de First Class cabine, zo bleek begin deze maand. Er waren sowieso al niet veel 777s meer die deze reisklasse aanboden. Volgens de Aziatische airline is de First Class straks ook niet meer nodig omdat de nieuwe Business Class al van een zeer goede kwaliteit zou zijn. Daar komt dus ook een vernieuwde Premium cabine bij.
Nieuwe Premium Economy cabine
Met de vernieuwing van de vloot komt er dus ook een nieuwe Premium Economy cabine. Cathay Pacific heeft nu bekend gemaakt hoe die eruit zal zien. De stoelen zijn onder meer voorzien van slimme verlichting, leren kussens en een apart leeslampje. Verder draagt het ontwerp van de cabine bij aan een groter gevoel van privacy door een bredere hoofdsteun. De stoel heeft overigens ook een voetsteun en een groot inklapbaar tafeltje.
Wat betreft inflight entertainment heeft Cathay Pacific een naam hoog te houden. De airline kreeg namelijk diverse malen een onderscheiding voor de kwaliteit van het systeem en de content. Ook in de Premium Economy cabine is hier natuurlijk aan gedacht. Het 15.6 inch inflight entertainment systeem biedt zelfs 4K content en het is mogelijk om je eigen Bluetooth oordopjes aan te sluiten. Deze nieuwe generatie inflight entertainment biedt Cathay ook op haar Airbus A321neo en A350 vliegtuigen.
Ook Premium toiletten
Doorgaans wordt het comfort van Business Class en Premium Economy niet doorgetrokken in de toiletten. Bij Cathay Pacific is dat echter niet aan de orde. De nieuwe toiletten in de Premium Economy cabine krijgen namelijk ook een update met onder meer ‘touch-free’ bediening van de verlichting en het toilet. Deze faciliteiten zijn alleen beschikbaar voor Premium Economy passagiers.
Meer over dit nieuwe product van Cathay is hier te lezen.
Cathay naar Amsterdam
Deze zomer vliegt Cathay Pacific tot 7 keer per week tussen Amsterdam (AMS) en Hong Kong (HKG). De vlucht duurt een kleine 12 uur en kent onderstaand schema. De airline zet op deze route overigens doorgaans een Airbus A350-1000 in. Wil je met de (straks vernieuwde) Boeing 777 van Cathay naar Hong Kong vliegen dan kun je onder meer terecht in Londen, Parijs en Milaan.
Verbinding |
Vluchtnummer |
Vertrektijd |
Aankomst |
Amsterdam-Hong Kong |
CX270 |
12.15 uur |
6.10 uur +1 (lokale tijd) |
Hong Kong-Amsterdam |
CX271 |
23.10 uur (lokale tijd) |
6.55 uur +1 |
KLM vliegt deze zomer tot 4 keer per week tussen beide steden. In de winter gaat dit weer naar 6 keer per week. Op de route Brussel (BRU) – Hong Kong is op dit moment geen enkele maatschappij actief met een non-stop service.
Bron foto’s: Cathay Pacific
Geef een reactie