Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Er zijn een aantal grote cateringwijzigingen bij British Airways ingevoerd voor reizigers in World Traveller (Economy) en World Traveller Plus (Premium Economy). Op vluchten korter dan 7 uur (onder andere de oostkust van de VS, Canada en sommige bestemmingen in het Midden-Oosten en Africa) is de tweede maaltijd afgeschaft. In plaats daarvan komt de crew langs met een ‘snack basket’ en kunnen passagiers kiezen uit een kleine chocoladereep of vergelijkbare snack afhankelijk van het tijdstip. In de ochtend zijn er bijvoorbeeld muffins en later op de dag candybars als Twix en Kitkat.
Proef met buy on board
Daarnaast start de maatschappij op 23 augustus met een ‘proef’ op bijna alle longhaul vluchten waarbij snacks als Pringles, M&M’s en Maltesers te koop aangeboden worden. Volgens een cabinelid op Flyertalk is de prijs voor de chips £1,80 en kosten de chocolades £3,20.
Conclusie
Het behoeft geen uitleg dat beide maatregelen erg slecht vallen bij passagiers. In de Engelse media is er veel aandacht voor geweest en zijn de reacties niet mals. Frequente reizigers vrezen dat de CEO van British Airways, Alex Cruz, langzamerhand een low cost carrier van de Britse maatschappij maakt. Cruz was hiervoor CEO van budget carrier Vueling. Hier valt wat voor te zeggen, want vooral op transatlantische vluchten blijft de catering nu sterk achter bij concurrenten en wordt het product steeds minder competitief terwijl de prijzen niet erg verschillen. Volgens een woordvoerder van de maatschappij is de wijziging van catering ‘onderdeel van de constant vernieuwde menu’s waarbij British Airways investeert waar het telt.’
Geef een reactie