Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Binnenkort start Brussels Airlines met het aanbieden van Economy plus op haar lange afstandsnetwerk. De maatschappij speelt hiermee in op de groeiende vraag van economy passagiers die net dat beetje meer luxe op hun vlucht willen.
De Belgische maatschappij zal haar vloot van 8 Airbus A330 toestellen aanpassen om zo de 4 eerste rijen na business als 32 economy plus stoelen te kunnen aanbieden. Het Star Alliance lid vliegt vooral naar bestemmingen in West- en Centraal Afrika, maar biedt ook vluchten naar JFK, Toronto en Washington. Passagiers kunnen de economy plus niet onmiddellijk boeken, maar zullen hun normale economy ticket kunnen upgraden. Je verdient geen extra mijlen als je economy plus vliegt.
Naast de introductie van economy plus gaat Brussels Airlines ook de hoofdsteunen en rugleuningen van alle zetels in economy aanpassen. Vooral de hoofdsteunen waren voor veel passagiers letterlijk “a pain in the neck”.
Wat krijg je en wat kost het?
Tot en met 15 september kost de upgrade €99, daarna betaal je €120 per passagier. De stoel blijft dezelfde als voor de “gewone” economy passagiers maar je krijgt toch wel wat terug voor je geld:
- 8 cm meer beenruimte en een stoel die dubbel zo ver naar achteren verstelbaar is
- een speciaal dekentje en kussen
- een amenity kit
- hoofdtelefoons van betere kwaliteit
- warm doekje na take-off
- een glaasje champagne voor de maaltijd (enkel bij vertrek uit Brussel)
- betere catering (het hoofdgerecht blijft hetzelfde, maar voorgerecht & dessert worden aangepast)
- Neuhaus chocolade
- en natuurlijk het obligate flesje water
Het verschil tussen de SN economy plus en premium economy zoals die bij andere maatschappijen aangeboden wordt zit hem in de stoel. Bij Air France en Lufthansa, de moedermaatschappij van Brussels Airlines, krijg je een speciale stoel met een eigen voetensteun die dikwijls ook breder is dan de normale economy stoel. Brussels Airlines behoudt de normale stoel, maar de upgrade kost dan ook heel wat minder. Bij Lufthansa bijvoorbeeld kost een upgrade naar premium economy zowat €300. Interessant is ook dat alle economy tickets kunnen ge-upgrade worden, dus ook met het goedkoopste ticket kan je bijbetalen voor dat beetje extra luxe.
Om de introductie te vieren en aan de reizigers voor te stellen krijgen gedurende de zomermaanden trouwens maar liefst 20.000 passagiers een gratis upgrade naar economy plus.
Interessante zet
De introductie van deze nieuwe reisklasse is een interessante zet van Brussels Airlines. De economy passagiers spenderen graag een kleine som voor wat extra luxe, zonder dat ze meteen een half maandloon willen uitgeven aan business. Zo zorgt deze reisklasse voor extra inkomsten zonder zware investeringen.
Bovendien kan het interessant zijn om de upgrade aan trouwe passagiers aan te bieden, zonder dat je een businessklasse stoel verliest. Het Brussels Airlines aanbod op lange afstandsvluchten is nu al vrij hoogstaand, de economy plus optie klinkt dus veelbelovend.
Vind jij het een billijke prijs en zou je de aanschaf van een economy plus upgrade overwegen wanneer je met Brussels Airlines vliegt? Laat het ons weten!
Geef een reactie