Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Avios, het spaarprogramma van o.a. British Airways, Iberia en Qatar Airways komt met een nieuw logo en lanceert daarnaast ook een nieuwe website. Vorige zomer werd nog bekend dat ook Finnair Plus overstapt op Avios.
Avios komt met nieuw logo en website
Doordat meerdere maatschappijen gebruikmaken van Avios kun je deze punten gemakkelijk sparen en zo overzetten tussen de verschillende programma’s. Het programma werd in 2011 gelanceerd om zo de samenverwerking tussen British Airways en Iberia (IAG) te versterken. De brand is de afgelopen jaren flink gegroeid aangezien ook Qatar Airways besloot om over te stappen. Hierdoor is het mogelijk om punten te sparen bij Privilege Club om ze vervolgens over te zetten naar de Executive Club van British Airways. Daarnaast begon British Airways vorig jaar met vluchten die je alleen met Avios kunt betalen. Dit aantal breidde zich daarna nog uit.
Nu komt het programma met een nieuw logo. Het logo ziet er niet veel anders uit dan het vorige logo maar is wel eenvoudiger. Er wordt gebruik gemaakt van de kleur blauw met op de achtergrond wit.
Naast een nieuw logo heeft het programma ook een nieuwe website gelanceerd. Commercieel directeur van IAG Rob McDonald legt uit dat nieuwe ontwikkelingen zoals de ‘Avios only-vluchten’ samengaan met een nieuw logo en website. “De website is een stuk overzichtelijker en maakt sneller een link naar de verschillende loyaliteitsprogramma’s”, legt hij uit. “Op dit moment zijn ruim 40 miljoen leden lid van een loyaliteitsprogramma dat Avios gebruikt om zo te sparen voor awards, upgrades en meer”, vervolgt hij.
Conclusie
Soms is het gewoon tijd om een frisse wind te laten waaien door een brand. Flying Blue is een aantal jaar geleden al van logo veranderd maar Avios gebruikte al sinds de lancering van 2011 hetzelfde logo.
Uitgelichte afbeelding: British Airways
Geef een reactie