Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Elke vliegtuigmaatschappij heeft weer een net wat ander product dat wordt aangeboden. Natuurlijk vlieg je van a naar b, maar het product dat wordt aangeboden kan wel bepalen met welke maatschappij je vliegt. Vliegtuigmaatschappijen hebben dan ook baat bij een goede beoordeling en doen hier over het algemeen hun best voor. APEX beloont maatschappijen met een goede beoordeling. Dit jaar deelt APEX een nieuwe prijs uit voor beste product op het gebied van welzijn, duurzaamheid en veiligheid. Ook KLM wordt bekroond met de APEX World Class Award.
Airline Passenger Experience Association
Elk jaar worden er verschillende prijzen uitgedeeld aan vliegtuigmaatschappijen. Denk aan Skytrax, de Freddie Awards en de Travellers’ Choice Award. Ook APEX beloond vliegtuigmaatschappijen. Zij doen dit niet alleen op basis van hun eigen ervaringen, maar ook op basis van eraringen van passagiers. Het bedrijf werkt hiervoor samen met Triplt en bekijkt het de ervaringen van de reizigers op vele vluchten en vele maatschappijen.
Dit jaar heeft APEX (Airline Passenger Experience Association) een nieuwe prijs in het leven geroepen. Het gaat hier om een prijs voor de beste product: de APEX World Class Award 2022. Om deze prijs te ontvangen heeft APEX nieuwe criteria opgesteld. Zo wordt er natuurlijk gekeken naar de passagiersbeleving, waarbij je kunt denken aan hoge standaarden van catering, comfort, presentatie en dienstverlenging. Nieuwe criteria zijn ook duurzaamheid, veiligheid en welzijn.
KLM wint World Class Award
Op het gebied van welzijn, veiligheid en duurzaamheid scoort onder andere KLM erg hoog. Mede hierdoor, maar ook de hoge scores op diensverlening, comfort, presentatie en catering krijgt KLM de APEX World Class Award. Gezien de huidige situatie waarbij KLM veel tegenslagen heeft overwonnen, is het ontvangen van deze World Class Award een mooie erkenning voor de inzet in de afgelopen periode.
We zijn vereerd en trots om deze World Class Award in ontvangst te mogen nemen. De afgelopen twee jaar hebben we alles op alles gezet om al onze klanten zo veilig, duurzaam en comfortabel mogelijk te vervoeren. Van het begin van hun reis tot en met de aankomst op de plaats van bestemming. Dat passagiers dit op het hoogste niveau waarderen, maakt deze prijs bijzonder. Zij verwachten ook terecht van ons dat we dat zo duurzaam en groen mogelijk doen. Het is vooral een groot compliment aan al onze medewerkers, die zich in deze moeilijke periode met veel toewijding en passie zijn blijven inzetten. Deze erkenning is voor KLM’ers wereldwijd een stimulans om op deze weg door te gaan. Op naar duurzaam herstel.
Boet Kreiken – Executive Vice President Customer Experience KLM
Naast KLM zijn er nog zes andere maatschappijen die hoog scoren op het gebied van passagiersbeleving, veiligheid, duurzaamheid en welzijn. KLM is samen met Turkisch Airlines de enige bekroonde maatschappij uit Europa. De overige maatschappijen komen uit Azië. Het gaat dan om Emirates, Japan Airlines, Qatar Airways, Saudie en Singapore Airlines.
Bron: KLM & APEX
Van Gooiland zegt
De zoveelste wassen neus.