Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
American Airlines zet voorgoed een punt achter het uitgeven van inflight magazines. Dat heeft de maatschappij besloten nadat deze steeds minder populair werden. Het is typisch iets dat men na de pandemie niet meer terug zou verwachten. Eerder schreven we al over het mogelijk verdwijnen van de fysieke boarding pass.
American stopt met inflight magazine
American Airlines stopt dus voorgoed met het inflight magazine American Way. Natuurlijk is dit deels te wijten aan de pandemie. Passagiers raken liever zo weinig mogelijk aan. Daarnaast heeft het ook te maken met de digitalisering. Iedereen heeft tegenwoordig wel een telefoon of tablet ter beschikking tijdens de vlucht. Daardoor waren de inflight magazines al minder populair. Jaren geleden maakten luchtvaartmaatschappijen vooral geld met het inflight magazine door het verkopen van producten. Maar ook dat werd langzamerhand minder lucratief. De laatste jaren werd er eigenlijk alleen geld verdien met de advertenties in het magazine.
Afgezien van het feit dat inflight magazines tegenwoordig vrijwel niet meer lucratief zijn, zijn ze nu bepaald ook niet milieuvriendelijk. Ten eerste kost het natuurlijk veel papier en ten tweede moeten al die magazines ook mee waardoor het totale gewicht in het vliegtuig meer wordt. Dat is ook de reden waarom low-cost maatschappijen helemaal geen inflight magazine uitgeven. Het is dus ook typisch iets om op te besparen.
Conclusie
Het is aan de ene kant wel jammer dat American Airlines stopt het het inflight magazine. Zelf keek ik eigenlijk alleen maar naar de aangevlogen bestemmingen, vliegtuigtypes en plattegronden van luchthavens. Al deze informatie is echter ook online te vinden en ook voor de rest is het internet tegenwoordig de oplossing. Het zal me daarom ook niet verbazen dat andere maatschappijen dit jaar stoppen met hun inflight magazine.
Uitgelichte afbeelding: American Airlines
Geef een reactie