Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Airberlin is een luchtvaartmaatschappij met een verwarrende identiteit. Ze heefteen redelijk uitgebreid longhaul netwerk met full service vluchten en is partner van Etihad en onderdeel van Oneworld. Op de shorthaul lijkt het qua onboard product meer op een low cost maatschappij. Pas vorig jaar introduceerde de maatschappij een business class op Europese short- en mediumhaul vluchten. Passagiers kregen aan boord een stoel op de eerste rij met de middenstoel vrij. Verder is eten en drinken van het buy on board menu van Economy kostenloos; met een warme maaltijd op vluchten vanaf 60 minuten. Op de grond krijgen passagiers de normale prioriteitsdiensten maar daar bleef het bij. Blijkbaar doet de verkoop van de business class het ondanks de karige verschillen toch goed, aangezien Airberlin de cabine uitbreidt met één rij.
Extra rij
Airberlin merkt vooral veel vraag naar business class op binnenlandse routes en feeder vluchten naar Düsseldorf en Berlijn. In combinatie met longhaul vluchten zullen veel passagiers de extra diensten waarderen. Mede daardoor is besloten om de cabine uit te breiden met een extra rij; een verdubbeling naar 8 stoelen per vliegtuig. Mogelijk wordt het in de toekomst nog verder vergroot. Het is al vrij bijzonder te noemen dat de maatschappij gaat voor een vaste indeling over de hele vloot, en niet voor een flexibele cabine zoals bij de meeste Europese airlines.
Vanaf 1 september is de extra capaciteit verwerkt in de boekingssystemen. De vliegtuigen worden op dit moment aangepast. Dit omvat ook extra beenruimte van 32 inch. Waar deze extra ruimte vandaan komt is niet bekend. Waarschijnlijk worden de stoelen in Economy iets strakker afgesteld.
Geef een reactie