Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Het Spaanse Air Europa komt vanaf eind deze maand niet met een Boeing 787 naar Schiphol, zoals eerder was aangekondigd. In plaats daarvan wordt een Airbus A330 dagelijks ingezet op de ochtendvlucht naar Madrid Barajas, zo blijkt uit het boekingssysteem van de maatschappij. Vergeleken met de Dreamliner zorgt dit zelfs voor iets meer capaciteit; 275 in Economy en 24 in Business Class. Net als verschillende andere maatschappijen, zoals Aeroflot, groeit Air Europa op Schiphol. Door de slotrestricties kunnen er echter geen extra vluchten meer bij, waardoor widebodies worden ingezet om voor extra capaciteit te zorgen. Gezien het netwerk van Air Europa, met vluchten naar Zuid-Amerika, staan de grotere vliegtuigen gedurende de dag voornamelijk aan de grond. In plaats daarvan kunnen ze dus prima op Europese vluchten worden ingezet.
Aan boord van de A330 zijn de Business Class stoelen angled lie-flat. Niet zo goed als de nieuwste cabine in de Boeing 787, maar voor een Europese vlucht natuurlijk een uitstekend product. Daarnaast is er wifi aan boord en passagiers hebben de beschikking over een entertainmentsysteem. Uiteindelijk wil Air Europa overgaan op een vloot die volledig uit Boeing bestaat; met de 737 en 787.
Wil je een rondje Europa met widebodies vliegen, zoals met de Air Europa A330? Lees dan ook dit artikel.
Geef een reactie