Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Sinds maandag 30 mei voert Skyteam lid Aeromexico een drie wekelijkse vlucht uit tussen Amsterdam Schiphol en Mexico-Stad. Het is de 4e Europese bestemming voor de Mexicaanse airline, na Parijs, Madrid en Londen. Gisteren presenteerde de maatschappij de nieuwe lijndienst.
Schema
Zowel de vlucht van als naar Schiphol zijn nachtvluchten. Aeromexico’s Chief Revenue Officer Anko van der Werff gaf aan dat passagiers zo optimaal van hun dag in Mexico-Stad of Amsterdam kunnen genieten.
De vlucht vanaf Amsterdam, AM26, vertrekt om 22:35 op maandag, donderdag en zaterdag met aankomst de volgende morgen om 04:10 in Terminal 2 van Benito Juárez Airport. Dit geeft passagiers de kans over te stappen op één van de vele Aeromexico bestemmingen in Mexico, Noord-, Latijns en Zuid-Amerika.
De terugvlucht AM25 vertrekt vanuit Mexico-Stad om 23:55 met aankomst om 18:00 op Schiphol. Passagiers kunnen dan nog overstappen op de laatste golf KLM vluchten binnen Europa die gecodeshared worden.
Het vliegtuig staat dus redelijk lang aan de grond op Schiphol, maar het schema is zo optimaal voor transfers en vertrektijden.
Dreamliner
De vlucht wordt uitgevoerd met één van Aeromexico’s 9 Boeing 787-8 Dreamliners. Dit type biedt plaats aan 243 passagiers waarvan 32 in de business class. De business class, of Clase Premier zoals het bij Aeromexico heet, heeft stoelen in een 2-2-2 opstelling die volledig plat gaan. Daarnaast is er een 16 inch Panasonic HD scherm voor het entertainment. Met de inzet van de nieuwe Dreamliner is de heer Van der Werff ervan overtuigd het beste product op de route aan te bieden. Gezien het formaat en groei van het Nederlandse bedrijfsleven in Mexico zet de maatschappij hoog in op het premium product.
De 211 Economy stoelen hebben een pitch van 32 inch en een individueel touch screen voor entertainment. Tevens kunnen passagiers met een speciale kabel content van een iDevice afspelen.
Naast de standaard Economy stoelen zijn er 27 stoelen in ‘AM Plus’ die meer beenruimte en een grotere recline bieden. Daarnaast mogen passagiers in deze 3 voorste rijen van de cabine gebruik maken van priority check-in, bagage en boarding.
Alle passagiers profiteren van de karakteristieke 787 features, zoals een lagere cabinehoogte die minder droog is en moodlighting. Op sommige kisten is wifi beschikbaar.
Groei
Aeromexico is al een aantal jaar op rij winstgevend en wil graag groeien. De maatschappij opent nieuwe routes binnen het continent en daarbuiten en verhoogt ook de capaciteit op bestaande bestemmingen. Hoewel de lijndienst net is gestart met een 3-wekelijkse frequentie wil Aeromexico graag naar een dagelijkse vlucht. De bezettingsgraad voor de zomermaanden ligt nu al op 75%, meer dan andere Europese bestemmingen, zonder te stunten. Vluchten tussen twee Skyteam hubs bieden natuurlijk legio connectiemogelijkheden, maar volgens de Chief Revenue Officer is er ook bijzonder veel vraag naar point-to-point traffic tussen de twee hoofdsteden. Passagiers kunnen in Mexico-Stad onder andere overstappen op vluchten naar 45 binnenlandse steden en 12 bestemmingen in Zuid-Amerika. De vroege aankomsttijd zorgt voor een optimale overstap.
Wegens de grote aanwezigheid van het Nederlandse bedrijfsleven in Mexico verwacht de airline veel vraag naar reizen in de business class. Amsterdam is dan ook kandidaat om met de grotere 787-9 aangevlogen te worden zodra Aeromexico dat type in ontvangst neemt.
Geef een reactie