Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
AccorHotels timmert flink aan de weg. Eerder berichtten we bij InsideFlyer al over de aanwezigheid van AccorHotels in 100 landen met 25 hotelmerken. Die koers wordt nu voortgezet met de toevoeging van Mövenpick Hotels & Resorts aan het portfolio van de bekende Franse keten. De keten profileert zich met deze aankoop nog beter op het midden en hogere segment voor hotelovernachtingen. Het loyaliteitsprogramma Le Club AccorHotels wordt daarmee ook interessanter.
Mövenpick Hotels & Resorts
De Zwitserse hotelketen Mövenpick werd in 1973 opgericht met de eerste twee hotels in Zürich. Inmiddels is het merk actief in 27 landen met 84 hotels. De meeste hotels en resorts zijn te vinden in Europa en het Midden-Oosten. Ook in Afrika en Azië zijn hotels te vinden. Er zijn plannen om verder uit te bereiden met maar liefst 42 hotels in 2021. Het gaat om een flinke overname, er is namelijk ruim 482 miljoen euro mee gemoeid.
Met deze overname profiteert Mövenpick van de expertise van AccorHotels en, niet geheel onbelangrijk, het kapitaal om te investeren in het merk en loyaliteit van de gasten. Daarnaast kan de Zwitserse keten nu profiteren van de loyale gasten van AccorHotels.
De overname wordt in de tweede helft van 2018 verder uitgewerkt en zou tegen het einde van het jaar voltooid moeten zijn.
Le Club AccorHotels
De hotels van Mövenpick zullen zich ook aansluiten bij het loyaliteitsprogramma van AccorHotels. Daarmee kun je in de toekomst dus ook Rewards punten sparen bij Mövenpick. Zo kun je bij nog meer hotels terecht met je lidmaatschap en spaar je sneller voor bijvoorbeeld (korting op) overnachtingen bij meer dan 25 hotelketens. Details hierover zijn nog niet bekendgemaakt. Onderstaande groep van aangesloten merken wordt dus nu verder uitgebreid.
Bron (AccorHotels)
Geef een reactie