Records voor AccorHotels2 min leestijd

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Eerder schreef ik al over de ontwikkelingen bij AccorHotels. De afgelopen tijd zijn er diverse nieuwe merken aangesloten. Ook koopt AccorHotels regelmatig hotels op en brengt ze onder bij een van de bestaande merken. Pullman Hotels kwam eerder ook al aan bod met hun initiatief  om gasten beter te laten slapen middels een speciale hoofdband. Nu bereikt het Franse bedrijf een nieuw record: 50 jaar na de opening van het eerste hotel in Frankrijk is het bedrijf nu aanwezig in 100 landen.

Grote speler

Met de aanwezigheid van 4.300 hotels wereldwijd en 600.000 kamers is AccorHotels een van de grotere spelers in de markt. De komende vijf jaar zullen er maar liefst 870 hotels toegevoegd worden. 79% van die hotels worden gebouwd (of overgenomen) in groeimarkten (Azië, Afrika en het Midden-Oosten). En dat sluit aan bij de strategie van het bedrijf. Een belangrijk onderdeel daarvan is groei in het aantal hotels en het introduceren van nieuwe merken.

Merken van AccorHotels (Bron: AccorHotels)
Merken van AccorHotels (Bron: AccorHotels)

Luxe segment

Vooral het luxere segment groeit snel. Een 30-tal luxehotels zijn recentelijk geopend en er staan nog 60 hotels gepland voor dit jaar. Het gaat o.a. om 15 SO/ hotels en resorts van Banyan Tree en Rixos. De ontwikkeling van dit segment lijkt daarmee een belangrijke focus voor 2018. Recentelijk opende bijvoorbeeld het Fairmont Austin. Voor Fairmont staat overigens ook genoeg op de planning voor de komende tijd. Te denken valt aan Riyad, Abu Dhabi, Sharm el Sheikh, Wuhan (China) en de Malediven. Ook over Los Angeles, Mexico City en de Cariben wordt momenteel gesproken.

SO Sofitel Singapore (Bron: AccorHotels)
SO Sofitel Singapore (Bron: AccorHotels)

LeClub AccorHotels en Planet 21

Het loyaliteitsprogramma van AccorHotels wordt nu steeds interessanter. Je kunt namelijk bij steeds meer hotels en meer verschillende merken punten sparen en profiteren van de voordelen van je status. De statussen lopen van Classic, Silver en Gold naar Platinum. Voordelen zijn o.a. eerder profiteren van acties en aanbiedingen, gratis upgrades naar een duurdere kamer en later uitchecken. Op deze pagina lees je meer over LeClub AccorHotels.

De keten zet zich ook in voor een duurzamere wereld met Planet21. Dit is ook een van de strategische punten. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen je handdoeken niet te laten vervangen tijdens je verblijf. De hotelketen compenseert dat met een bijdrage aan projecten voor het planten van bomen. Alle restaurants bieden een gezonde en duurzame voeding. Er worden bijvoorbeeld nooit bedreigde vissoorten geserveerd. Ook worden er maatregelen genomen om voedselverspilling tegen te gaan. Op deze pagina lees je meer over Planet21.

(Bron: AccorHotels)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *