Emirates start proef met headsets voor ultieme bioscoopervaring in lounges

Emirates start proef met headsets voor ultieme bioscoopervaring in lounges

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Emirates blijft er alles aan doen om een innovatieve maatschappij te zijn. Ook blijven ze er alles aan doen om klanten te binden. Eerder schreef The Flying DutchBoy al over bijvoorbeeld het comfort en entertainment aan boord van de toestellen van Emirates. In de categorie entertainment komt Emirates nu met iets nieuws. Ze starten een test voor headsets voor de ultieme bioscoopervaring.

Testen

Om hun klanten meer luxe te bieden gaat de maatschappij de komende maanden de nieuwe headsets testen. Met deze headsets willen ze hun klanten een ultieme bioscoopervaring aanbieden. Emirates geeft ook aan dat ze de klantervaring zowel in de lucht als op de grond willen blijven verbeteren.

De headsets zijn eigenlijk een soort VR-brillen met koptelefoon. Emirates noemt ze de ‘Skylight theatre headset’. In april zullen de headsets worden getest in de Business Class Lounge in concourse B. In de maand mei zullen de headsets worden getest in de First Class lounge in concourse B. Als de testen succesvol verlopen wil men de headsets in alle lounges op Dubai International Airport beschikbaar maken.

Skylight Theatre Headset

De headset weegt 120 gram en ondersteunt een Full HD-beleving. Er zal een mix van 2D en 3D beeldmateriaal beschikbaar zijn. Denk aan documentaires, films en 360°-films.  Onder andere de films Batman vs Superman, Covenant en Boss Baby zijn te zien op de headsets.

De Skylight theatre headset van Emirates

Concourse B

Emirates biedt nu al veel verschillende diensten aan in de Business Class Lounge in concourse B. Er is een ruime keuze in de gastronomische keuken. Onlangs is er zelfs een nieuwe menukaart gekomen. Daarnaast is er een ‘full bar service’, kun je genieten van een heerlijke douche, health spa of poets service voor schoenen. Ook hebben ze een wijnkelder en ruimtes voor de kinderen om te spelen.

In de lounge hebben ze nu ook drie verschillende conceptgebieden:

–       Barista ervaring in samenwerking met Costa Coffee;

–       Gezondheidshub met Voss Water, gefocust op gezond eten en drinken;

–       Moët & Chandon champagne lounge

Al met al blijft Emirates dus flink aan de weg timmeren. Als ik de foto’s bekijk van de headsets heb ik echter wel het idee dat er deze keer ingezet wordt op de jongere reiziger dan oudere. Wellicht om meer rust te creëren in de lounges? Ik ben benieuwd of het een succes gaat worden. Ik zou persoonlijk de headset van mijn voorgangers niet gebruiken na zo’n ultieme bioscoopervaring. Maar wellicht dat ze daar ook iets op verzinnen. Mocht iemand binnenkort vliegen met Emirates en ervaring opdoen met de headset, dan horen we dat hier graag.

 

Bron & Beeldmateriaal: Emirates

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *