Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Etihad heeft deze week voor het eerst hun gloednieuwe Airbus A350 ingezet waardoor de eerste passagiers konden kennismaken met dit type toestel. Vorig jaar schreven we al dat de maatschappij uit Abu Dhabi een groot deel van de vloot aan het vervangen is.
Etihad Airbus A350
Afgezien van het laten zien van het nieuwe toestel op de Dubai Airshow in november 2021 heeft de maatschappij vrijwel niets gedaan om het toestel te promoten. De Airbus A350 van Etihad beschikt in totaal over 371 stoelen waarvan 44 in business class en 327 in economy class. Aan boord van deze toestellen is geen first class en premium economy aanwezig. De business class stoelen zijn van het type Aerospace Diamond Space en beschikken net als bij de British Airways A350 toestellen over deuren. OMAAT had eerder deze week het genoegen om een kijkje te nemen hoe de nieuwe toestellen van Etihad er van binnen uitzien.
Etihad A350 business class
Net als op de Dreamliner heten de business class stoelen ook Business Studios. Deze zijn opgesteld in een 1-2-1 configuratie waardoor elke passagier toegang tot het gangpad heeft. De stoelen beschikken naast een groot televisiescherm over USB-poorten en koptelefoons. Daarnaast is er meer dan genoeg ruimte aanwezig om handbagage op te bergen.
In tegenstelling tot op de Boeing 787 beschikt de Airbus A350 dus over reverse herringbone stoelen. Deze opstelling wordt door veel passagiers als comfortabel ervaren aangezien elke stoel, in tegenstelling tot bij een staggered opstelling, vrijwel hetzelfde is. Daarnaast is het slaapcomfort bij een reverse herringbone opstelling ook beter.
Etihad A350 economy class
De economy class beschikt over in totaal 327 stoelen in een 3-3-3 configuratie. Hierdoor hebben helaas niet alle passagiers snel toegang tot het gangpad. Naast een televisiescherm beschikken de stoelen over USB-poorten en een hoofdtelefoon.
Verder over de Airbus A350 van Etihad
Etihad heeft in totaal 21 Airbus A350-100 toestellen besteld. Alhoewel het eerste toestel al ruim twee jaar geleden werd afgeleverd is deze tot nu toe nog nooit in de passagiersvloot gekomen. Dit heeft natuurlijk te maken met corona waardoor het voor Etihad nauwelijks zin had om al nieuwe toestellen in te zetten. Nu de vraag naar vliegtickets weer aan het toenemen is begint de maatschappij langzaam de toestellen in te zetten op verschillende long-haul routes. De toestellen zijn dit voorjaar te zien op de routes vanuit Abu Dhabi naar Delhi, Istanboel, Jeddah en Mumbai. Vanaf juli wordt er met de nieuwe toestellen naar Chicago en New York gevlogen. Vooralsnog is het nog onbekend of en wanneer de Airbus A350 naar Amsterdam of Brussel zal gaan vliegen.
Beeldmateriaal: Onemileatatime
Geef een reactie