Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
De LATAM Boeing 787 vlucht tussen Frankfurt en Madrid is een bekende manier om met een widebody binnen Europa te vliegen. Vooral als je een keer Business Class wil ervaren is dit een leuke en betaalbare optie. Madrid lijkt een populaire hub voor Europese widebody vluchten. Zo gaat Air Europa vanaf 28 oktober dagelijks met de 787 Dreamliner naar Amsterdam vliegen. Iberia vliegt op haar beurt met A340’s naar Londen. Zo kun je een leuke trip in elkaar zetten met widebody vluchten.
Frankfurt – Madrid v.v.
Zoals gezegd is de LATAM vlucht van Frankfurt naar de Spaanse hoofdstad inmiddels een bekende route. Deze wordt met uitzondering van dinsdag dagelijks uitgevoerd. Oneway tarieven in Economy beginnen bij €64 en €193 in Business. Op de terugweg starten tarieven al bij €38 in Eco en €170 in Business.
Vanaf Frankfurt is het een late avondvlucht met vertrek om 19:25u en aankomst om 22:00u. Vanuit Madrid vertrekt de vlucht om 15:00u met aankomst om 17:40u.
Naar Frankfurt kan je vanuit Amsterdam natuurlijk vliegen, of je neemt de ICE trein.
Amsterdam – Madrid v.v.
SkyTeam lid Air Europa zet gaat vanaf 28 oktober met de Dreamliner naar Schiphol vliegen. Naar Madrid zijn enkele reis tickets te boeken vanaf €50 in Economy en een forse €293 in Business Class. Vanuit Madrid starten prijzen bij €47 in Economy en voor Business €289. Wil je Business Class dan is een retour waarschijnlijk goedkoper, maar je kan het dan niet combineren met een van de andere widebody opties.
Qua vluchttijden vertrekt de heenvlucht om 11:05u met aankomst om 13:40u. Vanuit Madrid is het een erg vroege vlucht met vertrek om 07:05u en aankomst om 09:45u.
Madrid – London Heathrow v.v.
Tussen Madrid en London Heathrow zetten zowel Iberia als British Airways regelmatig widebodies in. Wat Iberia betreft is dit een Airbus A340. Soms een -500, soms een -600. Gezien het feit dat deze kisten gemaakt zijn voor de langste vluchten, is het een unieke kans om binnen Europa mee te vliegen. Vanuit Madrid is het meestal de middagvlucht van 15:50u met aankomst om 17:15u. Tarieven in Economy beginnen bij €68. Vanuit London bij €109 voor de late vlucht van 18:45u en aankomst om 22:05. Soms is het goedkoper om via BA te boeken dan Iberia. Business Class is vrij duur, maar mogelijk een interessante optie om met Avios te betalen van British Airways Executive Club of Iberia Plus. Naar London kan je vanaf Amsterdam vliegen, eventueel met een Reward ticket. Wil je de trip helemaal compleet maken, dan zet BA op sommige dagen een Boeing 767 in op een van de ochtendvluchten van Amsterdam naar Heathrow.
Conclusie
Als je met widebodies wil vliegen binnen Europa, dan kan je met deze opties een leuke trip samenstellen. Afhankelijk van de airlines die je wil vliegen, prijzen, award beschikbaarheid en eventuele overnachtingen zal het wel even puzzelen zijn. Neem je dit najaar een van deze routes met de Dreamliner of A340? Post dan zeker je ervaring op het forum! In deze thread nog meer inspiratie voor widebody vluchten in Europa.
Denzi zegt
IST – AMS met Turkish heeft ook een hele vracht aan widebodies op de route (volgens mij a330 en 777
JRRM zegt
Toevallig dit artikel! Ik zit nu in de EC-MLT (B788) te wachten op vertrek naar Madrid met Air Europa. Zal later mijn ervaring wel delen.
Benny zegt
Air europa en Iberia zijn geen hoogvliegers in business class. Op de vlucht van Madrid naar Santa Cruz in Bolivia krijg je voor het vertrek een glas water aangeboden (air europa) en gedurende de hele vlucht kun je niet terecht bij het personeel voor drank want die slapen achter het gordijn….van service gesproken.