Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Wie kent het niet, even nog een boodschapje doen. Maar aangekomen bij de kassa staat er nog een hele rij. De klok tikt verder. Om de snelheid er in te houden doet de Albert Heijn sinds kort samen met het Amerikaanse AiFi en ING een pilot waarbij je snel boodschappen kunt pakken en afrekenen. Deze pilot is nu verder uitgebreid naar Schiphol Airport.
Snelle boodschap
De pilot werd eerder al gehouden op het hoofdkantoor van AH in Zaandaam, maar wordt nu dus uitgebreid naar Schiphol. De supermarktgigant heeft hier voor de komende twee maanden een minisupermarkt geparkeerd op Jan Dellaert Plein voor de luchthaven. Hier kun je tot eind januari ervaren hoe snel en contactloos boodschappen werkt. Wellicht prettig voorafgaand aan je vlucht of net na je vlucht om nog net even die kleine boodschap te halen.
Hoe werkt het?
Het principe is heel simpel. Je komt de winkel binnen door je contactloze pas bij de ingang te scannen. Hierna wordt elke boodschap die je pakt middels scanners in de winkel op je digitale lijstje gezet. Je merkt hier niets van, maar stopt de spullen wel gelijk in je tas. Bij de uitgang kun je je producten nog controleren en hierna wordt er automatisch afgerekend. Heel simpel dus!
Hoofd retail bij Schiphol, Irene Muysson gaf het volgende aan over deze pilot:
Snelheid en gemak staan bij onze reizigers voorop. We geven daarom graag een podium aan deze innovatie van Albert Heijn en zijn natuurlijk ontzettend trots dat we bezoekers aan Schiphol als eerste de voordelen kunnen bieden van digitaal winkelen. Albert Heijn en Schiphol werken al jaren samen. We kijken continue hoe we de winkelervaring bijvoorbeeld door gebruik van nieuwe digitale technologieën kunnen verbeteren.
Bron en beeldmateriaal: Schiphol
Geef een reactie