Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Singapore Airlines gaat de komende jaren flink investeren in haar regionale dochtermaatschappij SilkAir. Zo zal er in Business Class een lie flat product worden geïnstalleerd en passagiers in zowel Business als Economy Class krijgen de beschikking over inflight entertainment. Uiteindelijk is het de bedoeling dat SilkAir volledig overgaat naar Singapore Airlines. Het harmoniseren van het onboard product is hiervoor een vereiste.
Upgrades
SilkAir heeft een vloot van Airbus A320 en 737-800 vliegtuigen, met bestellingen voor de 737 MAX 8. Er wordt de komende jaren overgestapt naar een volledige 737 vloot. Vanaf 2020 zullen hier de nieuwe cabine upgrades in geïnstalleerd worden. Het is nog niet bekend wat voor lie flat stoelen er precies in de Business Class komen. Wellicht dat dezelfde stoel als in de FlyDubai 737 MAX’s wordt gebruikt.
SilkAir vliegt naar 49 bestemmingen in 16 landen. Dit zijn korte vluchten naar bijvoorbeeld Kuching en Langkawi, maar er zitten ook vrij lange sectors bij zoals naar Male, India, Cairns en Xiamen. Op deze vluchten zullen passagiers de verbeterde stoelen en entertainment zeker waarderen.
Star Alliance
De transitie naar Singapore Airlines is voor de meeste reizigers goed nieuws. Vooral voor Star Alliance frequent flyers en elite leden. Op dit moment is SilkAir geen volwaardig Star Alliance lid, ondanks dat het via Singapore Airlines een veel geboekte maatschappij is op transfervluchten. Gold leden, afgezien van die uit het Krisflyer programma, krijgen dan ook geen voordelen zoals loungetoegang en extra bagage. Ook het sparen van miles was niet mogelijk. Wanneer SilkAir uiteindelijk Singapore Airlines is, zal dit wel het geval zijn. Voor Singapore Airlines betekent deze aankondiging wel dat het geen ‘all-widebody’ maatschappij is. Een tijdspanne voor het voltooien van de overgang is niet gegeven.
Geef een reactie