Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Passagiers van Etihad die tijdens hun reis assistentie nodig hebben, kunnen voortaan ook via Whatsapp met de maatschappij contact opnemen. Hiervoor heeft Etihad een Whatsapp Business account geïntroduceerd. De snelle en persoonlijke service is beschikbaar voor reizigers die vanaf Abu Dhabi. Op dit moment wordt het nummer gecommuniceerd in de Premium check-in hal op de thuishaven. Verder lijkt het er niet op dat de service tot premium passagiers wordt beperkt, maar voor de proefperiode zal dit waarschijnlijk het gebruik beperken. Uiteindelijk wil Etihad via Whatsapp ook proactief reizigers assisteren door bijvoorbeeld notificaties en reminders te sturen, vergelijkbaar met wat KLM bijvoorbeeld doet via Facebook Messenger.
Etihad onderkent dat passagiers steeds meer online zijn en een laagdrempelige toegang tot klantenservice willen hebben. De maatschappij biedt al service via Facebook en Twitter. Op laatstgenoemde medium heeft het ook een speciaal, besloten, account voor Guest Gold en Platinum leden. KLM en Transavia maken ook al gebruik van Whatsapp voor customer care.
Geef een reactie