Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Luchthaven Schiphol en KLM zijn tevreden over hoe de meivakantie op de luchthaven is verlopen. Gemiddeld waren reizigers binnen 10 minuten airside. Eerder schreven we ook al hoe het eerste weekend van de meivakantie verliep op Schiphol.
Schiphol en KLM tevreden over meivakantie
Naast KLM en Schiphol zelf blikt ook de Marechaussee terug op een goed verloop van de meivakantie. In deze twee weken verwerkte de luchthaven gemiddeld ongeveer 71.000 reizigers per dag. Maar liefst 95% van deze reizigers was binnen negen minuten door de security. Dit is volgens alle partijen een mooie prestatie te noemen. Je kon tijdens de meivakantie ook gebruikmaken van een tijdslot om niet lang in de rij te hoeven staan. Van deze service maakte slechts 15% van alle reizigers gebruik. Operationeel directeur Patricia Vitalis van Schiphol is te spreken over het verloop van de meivakantie. “Het is natuurlijk geweldig om te zien dat al onze inspanningen hebben bijgedragen tot een goed verloop van de meivakantie”, aldus Vitalis.
Tijdens de meivakantie kozen 788.000 vertrekkende en overstappende passagiers voor KLM. Voor Transavia waren dit 145.000 vertrekkende en 135.000 aankomende passagiers. Ook COO Maarten Stienen van KLM is tevreden over hoe de meivakantie is verlopen. “De meivakantie wordt steeds populairder om op reis te gaan en is altijd het eerste piekmoment voordat de zomervakantie begint”, legt hij uit.
Marechaussee
Ondanks de drukte wist de Marechaussee voldoende mensen op te trommelen. Jeffrey van Horn, Coördinator Schiphol bij Koninklijke Marechaussee, geeft aan dat deze periode voor hun de drukste van het jaar is. “We hebben dit jaar wel hulp gehad van andere brigades zodat alles vrijwel probleemloos is verlopen”, legt hij uit.
Uitgelichte afbeelding: Schiphol
Geef een reactie