Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Na een lange reis vanuit Auckland naar Brussel overnachtte ik bij het Thon Hotel op de luchthaven. Eerder verbleef ik al in een aantal Thon Hotels in Noorwegen en dit was mij goed bevallen. Ik heb daarom het Thon Hotel Brussels Airport gecontacteerd of het mogelijk was om een dagkamer te boeken en dat bleek geen probleem.
Dagkamer
De lange reis terug naar huis vanuit Australië of Nieuw-Zeeland ervaar ik altijd als erg vermoeiend. Meestal boek ik dan ook een hotel op de luchthaven om een aantal uur uit te rusten. Een aantal dagen voor aankomst heb ik een mail gestuurd naar de klantenservice van het hotel en al vrij snel kreeg ik een reactie dat een dagkamer geen probleem was. Een dagkamer is over het algemeen moeilijk te boeken via het internet. Er zijn wel een aantal websites voor dagkamers, maar het aanbod is vaak erg beperkt in Europa.
Na het bevestigen van de dagkamer kreeg ik direct aanvullende informatie over de shuttle van de luchthaven naar het hotel toegestuurd. Het aantal shuttles is helaas beperkt, maar het hotel is ook goed bereikbaar met het openbaar vervoer (bus) vanaf de luchthaven.
De shuttle doet er ongeveer 10 minuten over en is gratis. Met het openbaar vervoer ben je 20 minuten onderweg.
Aankomst Brussel
De vlucht vanuit Bangkok was 30 minuten voor schema geland op de luchthaven van Brussel. Het was deze ochtend erg rustig bij de douane. Ik was hier dan ook zo doorheen. Helaas moest ik wel lang wachten op mijn bagage.
Na een half uurtje wachten stond ik buiten en bleek dat ik zojuist de shuttle op 3 minuten na gemist had. Balen zeg! De volgende shuttle zou over een uur vertrekken. Het was best koud buiten en ik besloot om maar even wat boodschappen te doen bij de supermarkt op de luchthaven.
Inchecken Thon Hotel
De shuttlebus zette mij af voor de deur van het Penta Hotel. Het Thon Hotel ligt 200 meter verderop aan het einde van een zijstraat. Direct bij binnenkomst werd ik vriendelijk begroet door de receptioniste. Ze vroeg of ik een fijne reis had gehad en of ik toevallig een dagkamer had geboekt voor vandaag. Ik bevestigde dat en vertelde dat ik erg moe was na de lange reis vanuit Auckland en Rarotonga.
Na het een en ander uitgelegd te hebben over mijn lange reis naar Brussel en mijn aansluitende vlucht naar Spanje vroeg ze of ze een wekker moest zetten. Gezien de zomerdrukte adviseerde ze me om twee uur van de voren op de luchthaven aanwezig te zijn! Het busschema naar de luchthaven kon ze niet direct vinden, maar daar zou ze me nog even over bellen.
Ik gaf aan dat ik de reservering graag wilde betalen. Dit was niet nodig, maar ik doe het meestal liever direct. Contant betalen was geen probleem. De kosten voor een dagkamer waren 52 euro.
Kamer
Ik had een standaard kamer op de derde verdieping gekregen. Direct bij binnenkomst werd ik gebeld door de receptioniste ze gaf aan dat de bus om 15:45 zou vertrekken en dat ze me zou wekken om 15:00. Prima!
Ik was erg moe en ben na het telefoontje gelijk gaan slapen. Eigenlijk had ik eerst foto’s moeten nemen voor de review, maar daar had ik door de moeheid helemaal niet meer aangedacht. Ik heb daarom kort voor vertrek nog snel een paar foto’s genomen.
Ik heb overigens prima kunnen slapen. Het bed lag erg comfortabel en ook de automatische airco functioneerde prima. Wel vond ik de kamer enigszins aan de kleine kant. Dat is dan ook het enige minpunt dat ik heb. De kamer was verder namelijk voorzien van alle gemakken en goed schoon! Meestal vind ik wel iets, maar deze kamer was echt uitstekend goed schoon!
Op het bureau stond zowel een waterkoker als een apparaat om koffie mee te zetten. Ik heb er door tijdgebrek helaas geen gebruik van kunnen maken.
Ook lag er nog een notitieblok naast de telefoon en hing er achter de deur een paraplu.
Ook de badkamer was in prima staat en voorzien van een bad. Op de badkamer lagen vier handdoeken en er stonden kleine flesjes met shampoo, conditioner en douchecreme. Er hing tevens een grote tube met zeep bij het bad en de wasbak.
Op de kamer stond ook nog een minibar, maar deze was afgezien van een gratis flesje water leeg.
Conclusie
Al met al had ik een prima verblijf met een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Het hotel heeft drie sterren, maar het hotel voelt in een aantal opzichten aan als een viersterrenhotel. Het hotel is echter duidelijk minder luxe dan andere Thon Hotels, waaronder het Thon Hotel Oslo Opera, waar ik eerder verbleef.
De medewerkers in het hotel zijn erg vriendelijk en het hotel is goed bereikbaar vanaf de luchthaven. Het is dan ook een prima hotel dat ik zeker zou aanraden voor of na een vlucht. En zeker ook voor een dagkamer!
Theo zegt
Geen slechtere dienstverlening voor € 185 park, sleep & fly.
De beloofde korting op de site gaat u niet krijgen. Zelfs niet als u lid bent.
De shuttle op de heenweg was een achterin. Overladen bus ( Thon het laatste hotel inde lijn) met een chauffeur als een kamikaze. De retourtrip mag u zelf betalen omdat deze al weg is.
Één overnachting, een sober ontbijt en een hoop stress voor € 207 ( incl € 20 om weer bij de auto te komen) Niet doen neem een ander hotel!