Review: Emirates Economy Class Boeing 777-300ER Dubai – Düsseldorf3 min leestijd

Emirates Boeing 777-300ER aircraft

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Normaal gesproken zet Emirates op de twee dagelijkse vluchten naar Düsseldorf een Airbus A380 in. Deze heb ik al eerder gereviewed en ik ben van mening dat Emirates’ Economy Class op de Superjumbo een van ’s wereld beste Economy Class producten is. Om de een of andere reden werd mijn terugvlucht uitgevoerd door een Boeing 777-300ER. Op de nieuwe ochtendvlucht naar Amsterdam wordt dit type vliegtuig ook ingezet. Interessant dus voor een korte review.

Emirates Boeing 777-300ER

Emirates heeft verschillende generaties cabines in de Boeing 777. De allernieuwste wordt bijvoorbeeld gegarandeerd ingezet op de vluchten naar Brussel waar ook de nieuwe First Class wordt ingezet. Deze Economy Class kon ik al kort op de grond ervaren tijdens de Dubai Airshow. De nieuwe stoelen en entertainment waren goed, maar Emirates heeft in alle 777’s wel een 3-4-3 indeling die het vooral in de breedte krapper maakt dan de A380. Mijn vlucht naar Düsseldorf werd bovendien uitgevoerd door een oudere 777.

nieuwe Emirates Economy Class
De allernieuwste Economy op de 777
nieuwe Emirates Economy Class
Een groot en helder scherm
Emirates Economy Class
Mijn vliegtuig was met 7 jaar al wat ouder

Gelukkig was de vlucht buiten de vakanties wel half leeg, dus de stoel naast me was vrij. Dit zorgt natuurlijk voor veel meer ruimte en comfort. De beenruimte is standaard prima. Een deken, kussentje en headset lagen klaar.

Het entertainmentsysteem aan boord van dit toestel was niet de nieuwste versie, maar alle content van het uitstekende ICE entertainmentsysteem is wel hetzelfde over de hele vloot. Je kan van te voren online het entertainment aanbod bekijken en zelfs via de Emirates app een playlist samenstellen zodat je aan boord snel je favoriete films, series of muziek kan opzetten. ICE kan zowel bediend worden met de controller als het touchscreen. Elke stoel is voorzien van een USB-lader, en de meeste stoelen hebben ook een powerport.

Emirates Economy Class

De Nederlandse captain verwelkomde de passagiers aan boord en de crew deelde de menu’s uit. De take-off kon gevolgd worden via de twee camera’s bij de neus en onder de romp.

Iets later dan een uur na opstijgen begon de lunchservice. Emirates heeft altijd een ruimte keuze van drankjes beschikbaar. Voor de maaltijd ging ik voor de kip met aardappelpuree die prima smaakte, maar een beetje flauw was. Van te voren had ik al uitgebreid in de lounge gegeten dus echt trek had ik ook niet. De maaltijden van Emirates zijn vrij uitgebreid.

Gedurende de vlucht maakte ik ook gebruik van de wifi. Skywards Blue leden in Economy krijgen gratis 20MB die binnen twee uur verbruikt moet worden. De snelheid was prima om te Whatsappen.

Emirates Economy Class

In tegenstelling tot de heenvlucht kwam de crew regelmatig langs met drankjes. De service en crew was vriendelijk. Voor landing was er ook nog een drankronde met de keuze tussen pretzels of Kitkat.

Emirates Economy Class
De pre-arrival service was een beetje karig

Rond schematijd landden we in een koud Düsseldorf.

Emirates Economy Class

Conclusie

Al met al was dit een prima vlucht met Emirates. Het hielp het comfort natuurlijk wel dat de vlucht half leeg was. De crew en maaltijden waren prima en de entertainmenselectie misschien wel de meest uitgebreide van alle airlines. Ik heb toch wel een sterke voorkeur voor de Airbus A380. Zeker met de nieuwe cabines is het Economy Class product daar uitstekend en door het formaat van het vliegtuig ook ruimer dan de 777. Ook is de A380 duidelijk merkbaar stiller.

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *