Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
In het bruisende hart van de metropool Bangkok, boekte ik een kamer in het Novotel Bangkok Fenix Silom. Dichtbij de Skytrain (met de haltes Sala Daeng, Chong Nongsri en Sathorn), de Sathorn Pier en een van mijn favoriete wijken in de Thaise hoofdstad, Bangrak.
Rechtstreeks vanuit Suvarnabhumi Airport rijd ik per taxi, gelukkig zonder al te veel file, naar het Novotel Bangkok Fenix Silom. De bellboy zwaait de deur open en neemt de bagage aan. Het inchecken verloopt enigszins verwarrend. Aangezien de lieftallige dames van de receptie niet direct de Le Club pas opmerken, krijg ik eerst de mededeling dat de kamer nog niet beschikbaar is.
Nadat een opmerkzame manager het kleinnood op de balie ziet liggen, wordt de computer opnieuw geraadpleegt en kan er direct in de lift gestapt worden en sta ik plotseling ineens in mijn kamer/suite. Mijn ruime suite (54 m²) beschikt over een woon- en slaapgedeelte – middels een schuifdeur van elkaar gescheiden – twee flatscreen-tv’s, een espressomachine én een gratis minibar die dagelijks wordt bijgevuld (beetje jammer dat ik daar door mijn jetlag de volgende dag pas achterkwam). In het woongedeelte is tevens een aparte toiletruimte met wasbak en een overdosis handdoeken.
De slaapkamer heeft donkere hoge kasten en een doorgang naar de badkamer. Toch ben ik niet direct enthousiast over mijn kamer in het Novotel Bangkok Fenix Silom. De vloerbedekking vertoont hier en daar vlekken, de kamer is vrij donker en de lichtpunten zijn in mijn ogen onlogisch over de vertrekken verdeeld. De badkamer lijkt een balzaal. Je doet het niet, maar je zou met gemak met tien personen in de douchecabine kunnen staan. De regendouche is heerlijk, de badkuip gebruikte ik enkel om mijn gebruikte handdoeken in te deponeren. Het zwembad is, zeker in verhouding tot mijn kamer, klein. Er staan slechts acht ligstoelen rondom de bak met water, de bar is gesloten en het zag er niet naar uit dat daar op korte termijn verandering in komt.
Sinds for ever maakte ik eens een keer gebruik van de gym. De kleedkamers zijn groter dan het zwembad, compleet met sauna. Tijdens mijn rondje, fietsen, lopen, crosstraining krijg ik dorst, maar kom tot de constatering dat de watervoorziening droog staat. Jammer.
In het restaurant Square staat dagelijks het ontbijt gereed. Het personeel heeft moeite de tafels zuiver te houden en ook het aanvullen van het eten laat soms te wensen over. Dit moet beter kunnen.
Conclusie
Mijn kamer in het Novotel Bangkok Fenix Silom boekte ik met 40% Crazy Sale voordeel, waardoor de prijs/kwaliteit verhouding goed genoeg was, maar: het hotel kent her en der wel wat verbeterpunten.
Geef een reactie