Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
De afgelopen periode zijn er verschillende dingen bij Emirates veranderd. Een bestelling van nieuwe A380’s, nieuwe bestemmingen en vliegen vanaf Maastricht.
A380
Eerder berichtte we al over een deal met Airbus. Emirates vliegt al met zo’n 100 Airbus A380’s over de wereld. Blijkbaar is dat nog niet voldoende. Onlangs tekende zij nog eens voor 36 van deze superjumbo’s. 16 daarvan waren nog niet definitief. Inmiddels zijn alle 36 de A380’s definitief gemaakt. De eerste zullen ergens in 2020 arriveren. De nieuwe toestellen zijn nodig om de oudere modellen uit 2008 al te vervagen. Ook moeten de nieuwe toestellen de bestaande vloot verder uit te bouwen.
Johan Leahy, sales chef bij Airbus, is blij met deze deal. Ze wilde namelijk de productie van de A380 stopzetten als er geen nieuwe bestellingen bij zouden komen. Met deze definitieve deal kunnen ze nog enkele jaren doorbouwen. Airbus bouwt ongeveer zes van dit soort vliegtuigen per jaar.
Maastricht
Afgelopen dinsdag 6 februari is er gestart met vrachtvluchten naar Maastricht Aachen Airport. De laatste tijd is er nogal wat te doen over het vrachtvervoer vanaf Schiphol. Hierdoor kiest onder andere Emirates ervoor om vanaf Maastricht Aachen Airport te vliegen. Op dit moment twee vluchten per week, op dinsdag en donderdag. Vanaf maart zullen dat zeven vluchten per week worden. Nederland is een belangrijke speler als het gaat om vrachtvluchten. Vanuit Nederland kan er ook gemakkelijk naar België of Duitsland geexporteerd worden (en natuurlijk andersom).
Qantas
Net als Emirates heeft ook Qantas een aantal A380’s in de vloot. Niet zoveel als dat Emirates er heeft, vandaar ook deze nieuwe deal. De Arabische maatschappij heeft de afgelopen jaren veel expertise opgedaan en veel geïnvesteerd in de infrastructuur voor bijvoorbeeld het onderhoud van deze toestellen. Daarom is Emirates Engineering, de onderhoudsafdeling van Emirates, onlangs een contract aangegaan met Australische Qantas. Het contract houdt in dat Emirates Engineering acht toestellen gaat onderhouden, waarvan bij één toestel het landingsgestel wordt vervangen. Ook worden vanaf de komende maand maart de acht toestellen overgespoten, zodat ze er weer een tijdje tegen aan kunnen.
Nieuwe route en vaker vliegen
- In de maanden februari en maart zullen er extra vluchten tussen Dubai en London Heathrow worden uitgevoerd. Deze extra vlucht zal plaatsvinden op zaterdag in samenwerking met Qantas. Door deze extra vlucht zijn er 7 vluchten tussen Dubai en Londen. De laatste extra vlucht zal zijn op 24 maart a.s.
- Vanaf 5 juli zal de Arabische maatschappij de Zuid-Amerikaanse hoofdstad van Chili gaan aanvliegen. Vijf keer per week zal er vanaf Dubai naar Santiago de Chile gevlogen worden. Er zal een tussenstop zijn op Sao Paulo in Brazilië. De vluchten zullen worden uitgevoerd door een Boeing 777-200. Dit toestel biedt ruimte aan 302 passagiers: 38 in de Business Class en 264 in Economy Class. Op Sao Paulo vliegt Emirates al zeven keer per week. Deze vluchten komen dus bovenop de bestaande vluchten. Ze willen op deze manier inspelen op de toenemende vraag richting Zuid-Amerika. Momenteel wordt er nu alleen nog veel vanuit Europa, Australië en Noord-Amerika op deze regio gevlogen. Emirates hoopt dat te veranderen. Santiago de Chile is een erg mooie bestemming. Onlangs schreef Christian hier al kort over. Helaas is het vaak nog een dure bestemming om op te vliegen. Hopelijk komt er binnenkort verandering in.
- Op 19 april zal Emirates vlucht EK183 en EK183 eenmalig uitvoeren met een A380 in plaats van de Boeing 777-300. Mogelijk om de nieuwe mogelijkheden op Brussels Airport uit te proberen. Ze zijn daar namelijk bezig met het bouwen van een A380-gate.
Geef een reactie