Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
KLM probeert natuurlijk zoveel mogelijk passagiers te vervoeren. Om dat voor elkaar te krijgen halen ze vaak alles uit de kast. Op social media zijn ze erg actief. Boardingpass ontvangen via Twitter, Facebook of WhatsApp bijvoorbeeld. Ook de Chinese markt is erg belangrijk voor KLM. In China hebben ze zelfs ingezet op WeChat, de Chinese variant van WhatsApp. Daarom hebben ze hun campagne gelanceerd op social media.
Wat voorafging
Afgelopen december startte KLM enigszins al met hun campagne om de Chinese markt meer aan te spreken en hun naamsbekendheid te vergroten. In China drinkt men graag warm water (met een smaakje). Veel Chinezen zie je dan ook met thermofles op straat lopen.
De campagne genaamd ‘Bottle of warmth’ zet in om een al bestaande warme band met China, maar wil deze dus nog meer aanhalen. In de aankomsthal stond afgelopen jaar een waterkoker van 2,5 meter hoog. Hieruit konden de Chinese passagiers warm water tappen. Ze kregen daarvoor een elektrische oplaadbare KLM-thermofles van KLM personeel uitgerijkt. In de thermofles zit een USB-aansluiting waarmee ze het water tot het kookpunt konden opladen. In China worden de thermoflessen ook uitgedeeld. Volgens een woordvoerder van KLM doen ze dit alleen niet standaard, waarom dit het geval is is onduidelijk.
Campagne gestart
Maandag 6 maart is de campagne live gegaan op social media en andere media in China. Deze campagne moet ervoor zorgen dat de Chinese reizigers een goede reiservaring krijgt met KLM. In de toekomst zal KLM meer van dit soort campagnes blijven maken om het hart van hun reizigers te veroveren. Dit allemaal als onderdeel van de ‘Love at first flight’ campagne. En dit doen ze met voor een ieder “herkenbare attente en zorgzame dienstverlening”, aldus Toon Balm, General Manager van Air France-KLM in China.
Beeldmateriaal: KLM
Geef een reactie