KLM Winterdienstregeling 2020/2021 – Intercontinentale update3 min leestijd

KLM toestellen geparkeerd op Amsterdam Airport Schiphol (Bron: KLM)

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Met ingang van de winterdienstregeling 2020/2021 zullen er een aantal wijzigingen doorgevoerd worden in het intercontinentale netwerk van KLM. Deze wijzigingen hebben betrekking op de periode van 25 oktober 2020. tot 27 maart 2021. Uiteraard kunnen er tot het winterseizoen van 2020/2021 nog wijzigingen doorgevoerd worden. Ook naar Zuidoost-Azië zijn er een aantal wijzigingen.

KLM Winterdienstregeling 2020/2021

In de winterdienstregeling zullen er een aantal dingen veranderen, waarbij dit meestal betrekking heeft op de toestellen die KLM inzet. Ook is het niet mogelijk om een reservering te maken voor de vlucht naar Havana. Dit is het volledige overzicht:

  • Accra – Op een van de wekelijkse vluchten wordt een B777-300ER ingezet in plaats van een B777-200ER. Vanaf 1 december zal de B777-300ER dagelijks ingezet worden.
  • Atlanta – Op een aantal dagen tussen 15 oktober en 7 december zal er een B787-9 ingezet worden
  • Bangalore – zes wekelijkse vluchten in plaats van drie
  • Kaapstad – Er zal een mix van een B777-200ER en B777-300ER ingezet worden
  • Chicago – Er zal een dagelijkse vlucht zijn in plaats van vijf keer per week. Tot 6 december zal er een B787-10 ingezet worden in plaats van een B787-9
  • Curaçao – De B777-300ER wordt ingezet in plaats van de B787-10 Dreamliner
  • Delhi – Tot 3 januari wordt er op zaterdag een B787-9 ingezet i.p.v. de B787-10
  • Dubai – Alle vluchten worden uitgevoerd met een B787-10
  • Havana – Tickets voor deze bestemming zijn niet te boeken
  • Johannesburg – dagelijks vlucht met een B777-300ER
  • Kigali – Entebbe – Tot 13 december zal er een A330-300 ingezet worden
  • Lagos – Er zal een mix van de A330-200/300 en B777-200ER ingezet wrden
  • Los Angeles – Er zal een mix van een B777-200ER/300ER en B787-9/B787/10 ingezet worden
  • Mexico – Een dagelijkse vlucht met een B787-9
  • Mumbai – Een B787-9 in plaats van een B787-10 op bepaalde dagen tussen 25 oktober en 23 november, en 27 november en 7 december
  • New York – Twee dagelijkse vluchten met een A330-300, B777-300ER, B787-9 of B787-10
  • Osaka – Er zal een mix van een B777-200ER en B787-9 ingezet worden
  • Paramaribo – In plaats van de B747 zal er een B787-10 ingezet worden
  • Rio de Janeiro – tot 1 januari zal er op maandag en vrijdag een B777-200ER ingezet worden in plaats van de B787-9
  • Riyadh – Dammam – Er zal een A330-300 ingezet worden in plaats van de A330-200
  • Taipei – Manilla – Vanaf 8 december zal er dagelijks een B777-300ER ingezet worden
  • Tokyo Narita – Vanaf 3 januari zullen drie van de zeven vluchten uitgevoerd worden met een B787-9 in plaats van een B777-200ER
  • Vancouver – De A330-300 zal ingezet worden in plaats van een A330-200
  • Washington Dulles – De B787-9 zal de A330-300 vervangen op een aantal dagen in de week.

Uiteraard kunnen deze bestemmingen en frequenties veranderen. Daarom is het goed om de laatste status te controleren bij de luchtvaartmaatschappij als je binnenkort reist. Dit kun je gemakkelijk doen met de vluchtstatus checker van KLM. Passagiers zijn zelf verantwoordelijk om kennis te nemen van bijvoorbeeld de lokale (in)reisbeperkingen.

KLM Vloot

Afbeeldingen ©KLM H/T RoutesOnline

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *