KLM tickets naar Zuid-Korea en Singapore nu ook gratis te wijzigen vanwege Coronavirus2 min leestijd

Vlootvernieuwing bij KLM

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Door het Coronavirus kun je tickets van KLM, Delta Air Lines en Air France naar Zuid-Korea en Singapore nu ook gratis wijzigen. De laatste vluchtinformatie met betrekking tot het Coronavirus kun je op deze KLM pagina vinden. Op die pagina kun je ook de laatste informatie vinden voor andere bestemmingen van KLM zoals China en Italië.

Andere luchtvaartmaatschappijen en hotels bieden vaak ook een mogelijkheid aan om gratis te annuleren of het ticket om te boeken. Je kunt daarvoor het beste kijken op de officiële website van de luchtvaartmaatschappij of hotel.

Update 21-3

De laatste informatie over het wijzigen en annuleren van KLM tickets kun je hier vinden. Daarnaast vind je daar ook alle informatie over het aanvragen van een voucher voor een nieuwe boeking.

KLM tickets naar Singapore & Zuid-Korea te wijzigen

Als je een ticket hebt naar, van of via Singapore of Seoul (Zuid-Korea) tussen 27 februari en 31 maart 2020, dan kun je de reisdatum gratis wijzigen. De nieuwe vertrekdatum moet uiterlijk 30 april 2020 zijn. Je kunt de tickets wijzigen tot 31 maart 2020. Dit geldt alleen voor tickets die uiterlijk 27 februari zijn uitgegeven.

Het is niet mogelijk om de tickets te annuleren. Dit kan alleen als de vlucht van KLM, Air France of Delta Air Lines geannuleerd is. Je kunt de tickets ook annuleren als de vlucht meer dan 3 uur vertraagd is.

De geboekte tickets kun je wijzigingen met de volgende voorwaarden:

  • Je mag eenmalig de reisdag wijzigen voor je Air France, KLM of Delta Air Lines vlucht
  • Je kunt alleen de reisdag wijzigen indien er beschikbaarheid is in dezelfde reisklasse als je originele ticket. Upgraden naar Business Class is alleen mogelijk door direct contact op te nemen met KLM
  • De wijzigingskosten hoef je niet te betalen

Je kunt deze wijzigingen zelf via My Trip aanvragen als je een KLM, Air France of Delta Air Lines ticket hebt en je reis nog niet is gestart. Je kunt dit niet zelf wijzigen als je reist met een baby (0-1 jaar) of een speciale service (zoals een speciale maaltijd) hebt aangevraagd. Is één van deze zaken wel van toepassing, dan kun je je reis wijzigen door contact op te nemen via social media of het KLM Customer Contact Centre. Indien je een ticket hebt geboekt via een travel agent zoals Expedia, dan dien je contact met deze partij op te nemen.

KLM

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *