Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
KLM vliegt dagelijks naar Teesside in het Verenigd Koninkrijk. In aanmerking komende passagiers kunnen nu via de lounge instappen in het toestel.
KLM passagiers in Teesside kunnen via de lounge instappen
Sinds vorige week is Teesside de eerste luchthaven in het Verenigd Koninkrijk waarbij passagiers direct kunnen instappen via de lounge. KLM is de eerste luchtvaartmaatschappij op deze luchthaven die van deze optie gebruik makt.
KLM vliegt elke ochtend en avond tussen Amsterdam Airport Schiphol en Teesside. Op deze route zet de luchtvaartmaatschappij een Embraer 190 in van KLM Cityhopper. In dit toestel is per vlucht plaats voor maximaal 100 passagiers. De stoelen staan zowel in Economy als Europe Business Class in een 2-2 opstelling.
In Teesside kunnen Flying Blue Gold, Platinum of Ultimate leden gebruik maken van de Rockliffe Lounge. Ook Europe Business Class passagiers krijgen toegang tot deze lounge. Tevens krijgen SkyTeam Elite Plus leden toegang tot deze lounge.
Jerome Salemi, General Manager bij Air France-KLM UK & Ireland, is blij met de introductie:
We willen Teesside Airport feliciteren met dit geweldige initiatief. De introductie van directe toegang uit de lounge tot het vliegtuig voor KLM SkyPriority passagiers, zal nog meer gemak en comfort bieden aan de algehele vliegervaring met KLM naar Amsterdam en de rest van de wereld via onze hub.
De luchthaven hoopt ook dat er op korte termijn nog meer partners bijkomen waarbij passagiers direct kunnen instappen via de lounge.
Teesside Airport is ook de eerste luchthaven in het Verenigd Koninkrijk waarbij er geen limiet meer is op het aantal vloeistoffen in de handbagage.
Afbeeldingen ©KLM
Van Gooiland zegt
Interessant, maar na lezing ben ik niet veel wijzer. Het gaat over het direct instappen via de lounge, dat is wel duidelijk, want de boodschap wordt vier keer herhaald, maar over hoe dat precies werkt wordt met geen woord gerept.
Overigens vliegt KLM niet alleen ’s ochtends en ’s avonds, maar ook ’s middags van/naar Teesside, en worden de vluchten helemaal niet uitgevoerd door KLM Cityhopper. Die klus wordt geklaard door Eastern Airways, met één E190 vliegtuig dat tot driemaal daags op en neer pendelt tussen MME en AMS.
Teesside is trouwens een luchthaven in de categorie klein maar fijn. Of, beter gezegd, fijn want klein. Daar zijn er niet veel van.
Dat Salemi blij is met de introductie kan ik mij voorstellen, maar KLM zou er goed aan doen om het hele priority boarding proces eindelijk eens goed uit te voeren. Om te beginnen kunnen ze Zone 1 pax ook als eerste laten boarden, in plaats van ze op één hoop te vegen met Zone 2. Het aantal SkyPriority pax is veel te groot, en dat merk je bij het boarden en in de lounges (die van KLM kun je op Schiphol beter links laten liggen). Dat is deels een gevolg van de Corona 2 x XP promotie, waarvan de effecten daarvan gelukkig eindelijk aan het wegebben zijn. Maar hoofdzakelijk komt het door al die sjacheraars die XP en miles bijeenschrapen door SAF of een AF discount pass te kopen, of via BoA / Amex credit cards bij elkaar sprokkelen. Gelukkig zijn ze geen echte frequent flyers, maar het zijn er genoeg om van priority boarding een lachertje te maken.