KLM Long-Haul Schemawijzigingen Winter 2016-17

KLM Long-Haul

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

KLM heeft een aantal schemawijzigingen doorgevoerd met betrekking tot de vliegtuigtype’s die de vluchten uitvoeren. Tevens zijn er een aantal routes die vaker of minder vaak uitgevoerd worden, Hieronder lees je alle KLM Long-Haul wijzigingen voor het winterseizoen van 2016/2017. Deze vluchten in het winterseizoen van 2016/2017 worden uitgevoerd van 30 oktober 2016 tot 25 maart 2017.

KLM Long-Haul Schema wijzigingen

  • Amsterdam – Abu Dhabi – Muscat gaat van een B787-9 Dreamliner naar een A330-200 en A330-300
  • Amsterdam – Accra gaat van een B777-200ER naar een B777-300ER
  • Amsterdam – Bangkok krijgt een B777-300ER op donderdag en de overige dagen een B777-200ER
  • Amsterdam – Calgary krijgt een mix tussen een B777-200ER en een B787-9 waar voorheen een A330-200 vloog
  • Amsterdam – Cape Town krijgt een B777-300ER op dinsdag en vrijdag en de overige dagen een B777-200ER
  • Amsterdam – Delhi krijgt tussen 11 december 2016 en 21 januari 2017 een mix van een B777-200ER en een B747-400
  • Amsterdam – Edmonton krijgt een A330-300 in plaats van een A330-200
  • Amsterdam – Kigali – Entebbe – Amsterdam krijgt een A330-200
  • Amsterdam – Kilimanjaro – Dar es Salaam – Amsterdam krijgt een B777-200ER
  • Amsterdam – Lagos blijft met een A330-300 uitgevoerd worden
  • Amsterdam – Osaka Kansai gaat van 6 naar 5 maal in de week met een B787-9.
  • Amsterdam – Quito – Guaqaquil – Amsterdam krijgt op donderdag en zaterdag een B777-300ER in plaats van een B777-200ER
  • Amsterdam – Rio de Janeiro krijgt een mix tussen een B787-9 en B777-200ER
  • Amsterdam – Dubai krijgt een mix tussen een B777-200ER en een B787-9.
  • Amsterdam – Toronto krijgt een mix tussen een B747-400 en een B747-400 combi

Eerdere veranderingen schemawijzigingen

KLM heeft al eerder wijzigingen doorgevoerd, waar bovenstaande wijzigingen zijn toegevoegd. De eerdere wijzigingen kun je hieronder vinden. Het kan voorkomen dat een wijziging hierboven en onder staat. Kijk dan naar de bovenstaande wijzigingen want deze zijn als laatste doorgevoerd.

  • Amsterdam – Almaty – Astana – Amsterdam krijgt een A330-200 twee keer in de week
  • Amsterdam – Colombo krijgt een twee wekelijkse B787-9
  • Amsterdam – Havana gaat van vijf keer naar zeven keer met een mix tussen een A330-200 en een A330-300
  • Amsterdam – Kuala Lumput gaat van een B777-200ER naar een B787-9
  • Amsterdam – Mexico City krijgt een extra vlucht op 5 november, 12 november, 10 december en 17 december met een B747-400 combi
  • Amsterdam – Miami krijgt een drie wekelijkse A330-200
  • Amsterdam – San Francisco krijgt een B787-9 in plaats van een A330-200 of A330-300
  • Amsterdam Shanghai Du Pong krijgt een mix tussen een B777-200ER en een B787-9 in plaats van een B747-400 en B787-9.
  • Amsterdam – Tokyo Natira krijgt een een B777-200ER in plaats van een B747-400
  • Amsterdam – Vancouver gaat van vijf keer in de week naar vier keer in de week met een A330-200

Verschil in vliegtuigen – nieuwe World Business Class & Economy of de oude versie?

Tussen de vliegtuigen zit een behoorlijk verschil in met name business class. In deze New World Business Class gids op InsideflyerNL kun je er alles over lezen. De B787-9 is voorzien van de allernieuwste KLM World Business Class, waarbij iedere passagier toegang heeft tot het gangpad middels een herringbone stoel van Zodiac. Daarnaast hebben alle B747-400 en B777-200ER de nieuwe World Business Class die volledig plat kunnen. Sommige van de B777-300ER vliegtuigen zijn ook voorzien van deze stoelen, maar er vliegen ook nog enkele vliegtuigen met de oude Business Class. Tevens zijn alle A330-200 en A330-300 (nog) niet voorzien van de nieuwe business class. Voordat je betaald op KLM.nl, kun je tegenwoordig zien met welke business class de vlucht wordt uitgevoerd. Hier kunnen altijd wijzigingen in komen, dus het is geen garantie. Wil je zeker zijn van de nieuwe KLM World Business Class? Kies dan voor een vlucht die uitgevoerd zal worden met een B747-400, B777-200ER of de B787-9. Een review van de nieuwe World Business Class kun je hier vinden op Insideflyer.nl.

Tevens zit er ook een verschil in de economyclass van de verschillende toestellen. Zo zit je in de nieuwste economy stoel in de B787-9 waarbij je o.a. de stoel verder naar achter kunt plaatsen en je een nieuwe entertainmentsysteem hebt met oplaadmogelijkheden. Wil je weten welke economystoel je het beste kunt boeken? Lees dan dit artikel  of dit artikel op Insideflyer.nl.

Wat als mijn vlucht uitgevoerd zal worden met de oude WBC/Economy?

Helaas kun je niet (kosteloos) je vlucht laten omboeken als je vlucht uitgevoerd zal worden met een oude versie, tenzij je een (duur) flexibel ticket hebt gekocht. Wel kun je altijd aan KLM vragen of je een dag eerder/later of een ander tijdstip kan vliegen als die vlucht wel uitgevoerd zal worden met de nieuwe versie. KLM heeft het recht om dit te weigeren, maar je kunt het altijd proberen. Meer informatie kun je in dit topic lezen op het forum van Insideflyer.

Nieuwe KLM Long-Haul Economy stoel
Nieuwe KLM Long-Haul Economy stoel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *