Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Het is tien jaar geleden dat KLM en Delta Air Lines gingen samenwerken. De afgelopen jaren zijn er nieuwe routes geopend tussen Canada, Verenigde Staten, Europa en Mexico en had de samenwerking een positief effect op de customer service.
KLM & Delta – 10 jaar
Het totale netwerk van de maatschappijen bestaat inmiddels uit zeven hubs, waarvan vijf in de Verenigde Staten en twee in Europa. Dit zijn Amsterdam Schiphol en Parijs Charles-de Gaulle. Per dag worden er meer dan 270 trans-Atlantische vluchten uitgevoerd. Nieuwe verbindingen door deze samenwerking zijn bijvoorbeeld de vluchten vanuit Amsterdam richting Tampa. Door de samenwerking is er ook het grootste airport lounge netwerk van Europa en Noord-Amerika ontstaan.
De samenwerking heeft ook mogelijkheden geboden met betrekking tot loyaliteitsprogramma’s. Door de samenwerking kunnen alle reizigers van de partners miles verdienen en gebruik maken van de bijbehorende voordelen. Zo is het mogelijk om een upgrade te kopen met punten op vluchten van KLM en Delta. De samenwerking hebben de partners meer dan 20% extra klanten opgeleverd in vergelijking met tien jaar geleden.
Patrick Alexandre, Air France-KLM Group Executive Vice President Commercial, Sales & Alliances, zegt het volgende over deze samenwerking met KLM:
Onze Noord-Atlantische Joint Venture is de afgelopen tien jaar uitgegroeid tot een voorbeeld van samenwerking tussen airlines en de voordelen die je klanten kan bieden. Het succes van onze Joint Venture met Delta is te danken aan ons gecombineerde en veelzijdige aanbod dat we afstemmen op de wensen van onze klanten. Ondersteund door onze geïntegreerde commerciële teams willen we klanten de best mogelijke service bieden gedurende hun hele reis. We zijn enorm trots op onze prestaties en kijken uit naar het verder uitbreiden van onze Joint Venture.
We hebben afgelopen 10 jaar veel bereikt om trots op te zijn. De sleutels naar dit succes zijn continu innoveren en de customer experience blijven verbeteren. Dankzij vergaande integratie van onze systemen, sales, call centres, back office en de samenwerking tussen onze teams op de luchthaven, kunnen klanten profiteren van een service die inmiddels met vele prijzen is bekroond. Doordat we onlangs onze samenwerking hebben uitgebreid naar Afrika, kunnen we nu nog meer mogelijkheden bieden aan bestaande en nieuwe klanten.
Afbeeldingen ©KLM/Delta
Geef een reactie