Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
De Airline Passenger Experience Association (APEX) heeft ook dit jaar weer een 5-sterren classificatie afgegeven voor KLM. Het is voor de derde keer op rij dat de maatschappij deze classificatie krijgt. Ook in 2019 toen KLM haar 100ste verjaardag vierde kreeg de maatschappij de 5-sterren status van APEX.
KLM krijgt weer 5-sterren status van APEX
In tegenstelling tot bijvoorbeeld Skytrax is de waardering van APEX gebaseerd op de beoordelingen van passagiers en niet op audits van de organisatie zelf. APEX werkt hiervoor samen met TripIt; de reissoftware van Concur. Zo zijn meer dan 1 miljoen vluchten bij meer dan 600 luchtvaartmaatschappijen beoordeeld door reizigers. Dit ging over de categorieën stoelcomfort, service, food & beverage, entertainment en wifi. Naast KLM heeft ook partner Delta Air Lines dit jaar de vijfsterren APEX-status behouden.
Boet Kreiken, Executive Vice President Customer Experience KLM, laat weten blij en trots te zijn met het behalen van deze hoogst mogelijke niveau van APEX-classificatie. “Dit betekent dat KLM haar klanten onverminderd een optimale service weet te bieden, ook in deze uitdagende tijden van de pandemie. We zijn onze klanten zeer dankbaar voor deze evaluatie en we zullen ons volledig in blijven zetten om Europa’s meest klantgerichte, duurzame en efficiënte netwerkcarrier te worden. Deze classificatie is een erkenning voor alle KLM’ers in Nederland en wereldwijd die zich dagelijks inzetten om de belofte van KLM aan haar klanten waar te maken”, aldus Kreiken. Binnen Europa hebben verder Austrian Airlines, Finnair, Lufthansa, SAS, SWISS en Turkish Airlines dit jaar ook de 5-sterren status gekregen.
Bron- en beeldmateriaal: KLM
JdV zegt
En toch hecht ik meer waarde aan de Skytraxx classificatie.
KLM is in mijn beleving een middenmoter qua hard product.