Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
De Indiase airline IndiGo mag 18 kaarsjes uitblazen. En dat blijft niet onopgemerkt. Tijdens de festiviteiten introduceert IndiGo haar eerste Business Class cabine én een vernieuwde versie van het loyalty programma. Dit alles moet bijdragen aan de groei naar 100 miljoen passagiers per jaar.
IndiGo is volwassen
Dit jaar markeert de 18e verjaardag van IndiGo en daarmee is de maatschappij officieel volwassen. De airline viert dat deze maand groots, natuurlijk onder toeziend oog van CEO Pieter Elbers. De afgelopen tijd heeft IndiGo flink geïnvesteerd en inmiddels biedt het 88 bestemmingen met meer dan 400 binnenlandse verbindingen. Daarnaast zijn er 33 bestemmingen buiten India, waardoor er al 100 internationale routes mogelijk zijn.
Na de pandemie heeft IndiGo een serieuze groeistrategie ingezet. De airline wil namelijk naar 100 miljoen passagiers per jaar groeien. Elbers spreekt van een nieuw tijdperk voor IndiGo waarbij het een sterk leiderschap zal tonen in de Indiase passagiersluchtvaart.
Recaro Business Class op de A321neo
Het is al langer bekend dat IndiGo met een Business Class op de Airbus A321neo komt. Deze cabine is nieuw voor de Indiase maatschappij. Vandaag deelt IndiGo fabrikant Recaro te hebben geselecteerd als partner voor dit product. Het gaat om de Recaro R5 stoel die in een 2-2 configuratie komt te staan. In totaal krijgt de A321neo straks 12 Business Class plekken.
De stoelen zijn voorzien van extra comfortabele zit- en rugkussens. En de hoofdsteun is voorzien van een klein privacyscherm. Verder zijn er zowel een USB-C poort als stopcontact voor het opladen van mobiele apparaten. Business Class passagiers hebben straks een seat pitch van 38 inch (97 cm).
Economy passengers moeten het trouwens doen met de Recaro R2 stoel. Hiervan komen er 208 in de A321neo.
Op haar eigen FaceBook heeft IndiGo een filmpje gedeeld van de nieuwe Business Class.
Nieuwe loyalty programma: IndiGo BluChip
Het blijft niet alleen bij de introductie van een Business Class product. IndiGo komt namelijk ook met een vernieuwd loyaliteitsprogramma genaamd IndiGo BluChip. Hiermee wil de maatschappij trouwe reizigers belonen met zogenaamde BluChips waarmee weer vliegtickets en upgrades geboekt kunnen worden. Indigo stelt dat de beschikbaarheid voor award tickets en upgrades tot de laatste stoel geldt. Dat is positief, want vaak is de reward beschikbaarheid beperkt to enkele stoelen. Hiermee proberen airlines stoelen beschikbaar te houden voor betalende reizigers. Verder zouden de BlueChips niet kunnen vervallen zolang het lid ‘actief’ blijft. Wat dit precies betekent is nog niet duidelijk.
Het programma is revenue based, dus een hogere ticketprijs levert meer punten op. BlueChip komt ook gelijk met de mogelijkheid om punten te delen met maximaal 5 familieleden en bekenden. Dit lijkt een beetje op bijvoorbeeld Flying Blue Family. Het is nu al mogelijk om als lid aan te melden voor IndiGo BluChip. Het programma gaat volgende maand officieel van start.
Bron: IndiGo
Van Gooiland zegt
“Dit jaar markeert de 19e verjaardag van IndiGo en daarmee is de maatschappij officieel volwassen.”
Officieel volwassen word je op je 18e verjaardag, ook in India.
“De airline voert dat deze maand groots.”
Hondenbrokken of kaviaar?
“En dat mag blijft niet onopgemerkt.”
Dat beheersing van de Nederlandse taal voor sommigen een brug te ver is, dat mag blijft niet onopgemerkt.
Robert zegt
Quote 1: “De Indiase airline IndiGo mag 18 kaarsjes uitblazen.”
Quote 2: “Dit jaar markeert de 19e verjaardag van IndiGo…”
Wat is het nu, 18 jaar of 19 jaar?