Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Vorig najaar had International Hotel Group (IHG) een aantrekkelijke promo met de naam Into The Nights. Daarmee kon je gemakkelijk punten verdienen bij het IHG spaarprogramma Rewards Club.
Free Nights voucher
Bij op opeisen van de bonuspunten was er toen de mogelijkheid om te kiezen voor de punten, of voor ‘Free Nights’. Dat laatste is een soort digitaal voucher voor een gratis overnachting in een willekeurig IHG hotel.
Mijn aanbieding destijds was de keuze tussen ofwel 75.000 bonuspunten, ofwel drie gratis nachten. Aangezien de meeste hotels in het hogere segment (Intercontinental, Crowne Plaza) vaak meer dan 25.000 punten per nacht kosten, koos ik voor de 3 gratis nachten. Beperking hierbij echter was wel dat de vouchers geldig zijn t/m 31 december 2015. Punten hebben wel een onbeperkte geldigheid.
Ik had nog twee van de drie vouchers over en aangezien het einde van het jaar al in zicht is, bedacht ik me dat ik nodig deze vouchers zou moeten inzetten. Over een aantal weken ben ik in New York, waar hotels sowieso al duur zijn, dus het leek me een goede besteding om twee dagen Intercontinental New York Times Square op Manhattan te boeken. De goedkoopste kamer zat rond de $486 per nacht of te boeken voor 50.000 Rewards Club punten.
Via de IHG site kun je je ‘Free Night Status’ opvragen als je je accountpagina bekijkt en vanaf die plek kun je je gratis nacht dan boeken. Zodra er beschikbaarheid is om de kamer met punten te boeken, is de kamer ook beschikbaar als gratis nacht.
IHG Customer Care
Ik ging op zoek naar mijn Free Nights in mijn account. Tot mijn stomme verbazing was de hele menu-optie verdwenen en kon ik nergens in mijn account de Free Night vouchers terugvinden! Aangezien de IHG sites wel vaker IT-problemen hebben, was ik daar niet bezorgd over en mailde met de Ambassador klantenservice. Al snel kreeg ik reactie op mijn mail met de boodschap dat er IT-problemen waren en dat de ‘Free Night Status’ inderdaad niet zichtbaar was. Maar ik kreeg de mogelijkheid terug te mailen waar en wanneer ik een hotelkamer wilde boeken en de Ambassador klantenservice zou de boeking dan verder regelen.
Zo gezegd, zo gedaan! Er is keurig netjes voor twee nachten een kamer voor me geboekt in het Intercontintal New York Times Square!
Maar nu het merkwaardige: de kamer is niet geboekt als ‘Free Night’, maar met punten! Twee keer is er 50.000 punten van mijn account afgehaald en tegelijkertijd zijn de punten er weer bij geboekt als correctie.
Nu maakt dit voor mij niet zoveel uit, maar hey… ik heb zojuist twee Free Night vouchers omgezet naar tweemaal 50.000 punten! Ik kan in theorie deze twee nachten online zo weer annuleren en de punten worden dan teruggestort in mijn account.
Conclusie
Als je nog in het bezit bent van een Free Night voucher dat bijna afloopt:
- Laat via de klantenservice een 50.000 punten hotel boeken (bijvoorbeeld Intercontinental New York of Intercontinental Amsterdam)
- Annuleer de boeking. De punten worden teruggestort in je account
- Geniet van je 50.000 punten op het moment dat het jou goed uitkomt!
Disclaimer: bovenstaand verhaal is gebaseerd op mijn ervaring – ‘results may vary’. Maar ik zou zeggen: check it out!
En laat weten wat je ervaringen zijn op ons forum!
Geef een reactie