Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Hilton Schiphol met een onvoldoende Executive Lounge
Dit is alweer mijn 3de bezoek aan het Hilton Schiphol sinds de opening van dit ‘nieuwe Hilton’ op Schiphol. Ik was tevens een loyaal bezoeker van het oude Hilton op Schiphol. Mijn 1ste een 2de bezoek aan Hilton Schiphol vond ik eerder te klinisch. De bar had geen sfeer en de executive lounge had een menu dat was weggelopen uit Madurodam. Kleine hapjes waarbij ik steeds een gevoel had dat het vooral niet te duur en moeilijk moest zijn. Mijn 3de bezoek was met een zakenrelatie en een upgrade was niet van toepassing. Zoals bij bijna elk hotel krijg je geen upgrade naar een suite met 2 losse bedden. De reden is mij nooit helder geworden. Waarschijnlijk bestaan er geen suites met twee lossen bedden.
Update 19 oktober 2016: Tijdens het uitchecken op zaterdag 15 oktober was er beloofd dat het management contact zou opnemen met mij over de executive lounge, dit is niet gebeurd.
Check-in:
De check-in bij Hilton Schiphol was voldoende maar ik miste hier sfeer en kreeg de meest irritante opmerking die je als vaste gast kan ontvangen. De frontoffice medewerkster vroeg aan mij: Meneer, bent u hier voor het eerst? Ongelooflijk met alle info die ze in het scherm kan zien als ik kom inchecken. Ik zei vriendelijk dat ik hier al vaker kwam, maar hier werd weinig mee gedaan. Ik kreeg als kamer nummer 1135 en dat is een kamer met twee losse bedden. Deze was bewust door mij geboekt i.v.m. een overnachting met een vriend.
Status als Hilton Diamond Member:
Tijdens de check-in werd ik wel herkend als Diamond member, maar het was meer een mededeling. Jammer dat de frontdesk hier niet beter mee omging. Voor mij als vaste gast en Diamond member is herkenning en waardering toch een pluspunt bij het inchecken.
De kamer:
Kamer 1135 in Hilton Schiphol is een kamer met twee losse bedden. De kamer was zeer schoon en alles was aanwezig. Van slippers tot twee blikjes met gratis nootjes. Het uitzicht was op het vliegveld en dat was een plus. Een leuk klein detail was het welkomstkaartje op de kamer met de mededeling van de manager om mij als vaste gast weer te zien.
De hygiëne binnen het hotel is hoog en zie je ook terug in de badkamer. De badkamer zag er perfect uit en hiervoor alle complimenten.
Hilton Hotel Schiphol met haar onvoldoende lounge
De executive lounge in Hilton Schiphol is nog steeds niet goed. Vergeleken met de lounge uit het oude Hilton Schiphol is de sfeer weg, maar nog belangrijker, er zijn minder hapjes en drankjes. Ik kan niet goed aangeven hoe dit komt, maar sinds de opening van dit nieuwe Hilton is de lounge niet goed. Ik vergelijk deze lounge weleens met de lounge van Hilton Den Haag die ook niet goed is. De basis van een goede lounge, zie eerdere review hier, vind je in Hilton Rotterdam en natuurlijk in de Aziatische landen waar Hilton veel luxer is. Ook de aankleding van producten is een gemis. Er is geen kok aanwezig die kritisch zijn set-up bekijkt. Los hiervan liepen er gillende kinderen rond en volgens mij spreken we hier nog steeds over een executive lounge en geen opvang. Voor een 5-sterren Hilton hotel is de lounge gewoon onvoldoende.
Welness:
De Eforea Spa is een combinatie van betaalde massages en de sauna met mini zwembad voor hotelgasten. De spa heeft een zeer luxe uitstraling.
Het ontbijt in de executive lounge:
Wat een wereld van verschil tussen de avond en ochtend ploeg. In de ochtend was de service dik in orde met een prima ontvangst van de gastvrouw en een mooie opzet van de ontbijtproducten. Hier was de 5-sterren Hilton service herkenbaar met een mooi ontbijt en verse spullen. De passie was duidelijk te zien bij de ochtendploeg.
Restaurants:
Het Hilton Schiphol heeft verschillende restaurants, zoals het Bowery Restaurant met grill- en Aziatische specialiteiten en de Axis Lobby & Cocktail Bar met een uitgebreide selectie aan gins en jenevers. Persoonlijk mis ik het vorige restaurant met haar live-asian cooking en heb ik de restaurants gelaten voor wat ze zijn. De bar is hip met vlotte kleding van de barkeepers en de service was vriendelijk. De prijzen van de drankjes zijn overigens stevig en ik kan niet wennen aan de kleding van de barkeepers. Ik vind de kleding mix van een spijkerbroek en overhemd niet bij een 5-sterren hotel horen.
Bereikbaarheid:
Het gloednieuwe Hilton Amsterdam Airport Schiphol ligt op 7 minuten loopafstand vanaf de terminal van Amsterdam Airport Schiphol door middel van een overdekte traverse. Hilton Amsterdam Airport Schiphol is perfect gelegen voor zowel vakantiegangers als zakenreizigers. De binnenstad van Amsterdam en diverse populaire attracties, zoals het Van Gogh Museum, het Anne Frank Huis, het Rijksmuseum en de Keukenhof liggen op slechts 15 minuten afstand. Een gratis shuttlebus is beschikbaar.
Geef een reactie