Garuda Indonesia komt met A330-900neo naar London vanaf Denpasar Bali2 min leestijd

Garuda A330

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Garuda Indonesia komt met de nieuwe A330-900neo naar London. Dit toestel gaat vanaf 29 oktober vliegen tussen Denpasar – Medan Kuala Namu – London Heathrow volgens RoutesOnline. In de A330-900neo is plaats voor 301 passagiers. De business class is uitgevoerd in een 1-2-1 opstelling waardoor iedere passagier toegang heeft tot het gangpad. In economy class zijn er 277 stoelen beschikbaar.

Garuda Indonesia met A330-900 tussen Denpasar Bali en London Heathrow

Deze route zal in het winterseizoen van 2019/2020 uitgevoerd worden door dit nieuwe toestel en vervangt de huidige A330-200. Deze route zal drie keer per week uitgevoerd worden volgens dit schema:

  • GA086 vertrekt om 07:20 uur vanaf Denpasar en komt om 10:25 uur aan in KNO. Om 11:55 vertrekt het toestel weer richting London en komt daar om 19:00 uur aan.
  • GA087 vertrekt om 20:45 uur vanaf London en komt om 16:05 uur (+1 dag) aan in KNO. Om 17:35 uur (+1 dag) vertrekt het richting Denpasar en komt daar om 22:00 uur (+1 dag) aan.

De luchtvaartmaatschappij weet echter niet zo goed wat het aanmoet met deze route. Deze route is in het verleden namelijk uitgevoerd als een non-stop vlucht, maar is ook meermaals uit het niets gestopt. Afgelopen jaar kwam er ineens een tussenstop in Medan Kuala Namu omdat de B777 ingeruild is voor een A330. Door de tussenstop is de vluchtduur toegenomen, waardoor het niet altijd de meest aantrekkelijke route is. Het voordeel is echter wel dat je met hetzelfde toestel doorvliegt, dus in geval van vertragingen heb je hier minder last van.  De tussenstop in Medan Kuala Namu ligt wel redelijk op de route. De rechtstreekse route is 7.785 miles en door de tussenstop is dit 7.834 miles.

Een review van de business class in de B777 van de luchtvaartmaatschappij kun je hier vinden op InsideFlyer. De business class aan boord van de A330-900neo is redelijk vergelijkbaar. Ten opzichte van de huidige A330-200 is het een hele vooruitgang voor business class passagiers, gezien de stoelen daar in een 2-2-2 opstelling staan.

LHR - KNO - DPS ©GCMAPPER
LHR – KNO – DPS ©GCMAPPER

Afbeeldingen ©Garuda Indonesia

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *