Vaccinatiepaspoort en weer makkelijk kunnen reizen...

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door JosEnrafNonius, 25 mei 2021.

  1. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Ok als je het zelf gelooft Zoon van God :D
     
    Ozzietukker en Ruut vinden dit leuk.
  2. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    JE bent erg selectief in wat je wel en niet gelooft van deze experts. Deze zelfde mensen zeggen ook iets over de besmettelijkheid, het nut van testen, vaccineren en quarantaine, maar dat wil je niet aannemen...
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  3. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Weet je zeker dat die mensen met wie je 10 dagen in quarantaine zat zich niet na 2 dagen van kant hebben gemaakt. Die neiging zou ik wel krijgen bij jou. Dat is ook een manier om niet besmet te raken met COVID.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  4. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Jammer. Als ik het goed heb, was er bij eerder overleg sprake van 2 weken na 1e prik van Pfizer en Moderna. Dat is precies (plus één dag) dat past met onze vakantieplannen. Wordt toch rotzooien met testen i 3 verschillende landen med 6 verschillende regels (inreis vs uitreis). Maar goed, nog steeds een stuk beter als geen vakantie, zoals het er maar weinig weken geleden naar uitzag.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  5. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Heel jammer. Ik heb slechts twee dagen tussen tweede prik en vertrek naar Duitsland... Anyway, laat ik mijn zegeningen tellen en blij zijn dat deze ellende hoe dan ook binnenkort echt voorbij lijkt :)
     
    FlyingFonz, Ruut, Godenzoon14 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Het vaccin van de Nederlandse farmaceut Janssen komt vanaf 21 juni beschikbaar voor mensen die ervoor kiezen. Dat heeft demissionair minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid vrijdag bekendgemaakt.

    Voor de liefhebber die nog geen eerste prik gehad hebben van Pfizer of Moderna. Mijn eerste prikafspraak staat op 23 juni dus ik ga toch een poging wagen om Janssen te krijgen, dan ben ik er meteen van af :)
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  7. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Ik hoop dat het voorbij is, maar de politiek kennende ben ik bang van niet.
     
  8. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    Snap ik wel, groot gelijk. Ik heb ook nog nooit een autogordel gebruikt ik vertrouw op mijn eigen spierkracht al die regeltjes kan je moeilijk serieus nemen. Ennuh al die mensen die zogenaamd ziek zijn? eigen schuld toch? losers! Ook ik laat me niet prikken, overbodige onzin ik spring gewoon van land naar land zoals altijd, he bosbewoner? Dat ik onderweg anderen besmet is niet echt mij probleem.
     
  9. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Toch altijd bijzonder dat iemand die anders denkt dan de mainstream altijd zo weggezet moet worden.

    Zeker jouw laatste opmerking. Want één van de dingen waar je toch echt voor zal moeten zorgen is dat je jezelf moet beschermen, je moet nooit van een ander uit gaan.

    Iedereen mag zijn eigen mening hebben, en het is eigenlijk net zo egoïstisch gedacht dat je je moet vaccineren om een ander te beschermen.

    Iedereen moet die keuze zelf en weloverwogen maken, ik maak de keuze bijvoorbeeld voor vaccinatie omdat gezien mijn werk ik moet reizen en dit gemakkelijker maakt. Daarnaast kom ik soms op dusdanige risicovolle plekken dat de kans op 'schade' hierdoor groter is dan eventuele bijwerkingen van een vaccin. Maar ik respecteer ieders keuze en ga ik echt uit van mijzelf zo goed mogelijk beschermen in plaats van te vertrouwen dat iemand anders dat wel voor mij zal doen.
     
    Ruut en Bosbewoner vinden dit leuk.
  10. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Er word nogal met meerdere maten gemeten.
    Ik heb hier zo vaak gelezen dat er vakantievluchten worden geboekt tijdens de lockdown, dat er pcr testen worden vervalst of dat men zich niet aan quarantine voorschriften houd. Een aantal maken er een sport van. Zelf heb ik mij wel aan de regels gehouden, netjes in quarantine en al maanden niet gevlogen. Eerste vaccin prik ook al gehad ondanks dat ik niet denk dat het meerwaarde geeft. Toch word je weggezet als egoïst etc als je niet 100% in de maat danst in dit topic. Verdere covid discussies voer ik verder wel offline en niet meer op dit forum.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  11. JosEnrafNonius

    JosEnrafNonius Blue Tier

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    158
    Trofeepunten:
    43
    Hallo allen: Prima om de huidige discussie hierover te stoppen. Toen ik dit topic hier plaatste ging (en wat mij betreft nog steeds) over het vaccinatiepaspoort en weer kunnen reizen (hee , toevallig de naam van dit topic) En niet over het nut van vaccinatie of elkaar met argumenten bestoken over welles of nietes. Ik hou mijn mening hierover voor mij, blijf vriendelijk (ik refereerde al een eerder aan de SIRE campagne "Doe us lief" bij discussies tussen forumleden :)
    En het ziet er uit dat dat digitale vaccinatie paspoort en nu echt gaat komen (eerst zien en dan geloven...) Laten we elkaar daar over (o.a) op de hoogte houden. Allen een hele goede reiszomer gewenst !!
     
    VinceG, Javadest, beuse242 en 10 anderen vinden dit leuk.
  12. Sandeo

    Sandeo Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Vandaag in het nieuws: gratis test voor reizigers in juli en augustus. Ik heb meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om twee extra reizen in de zomermaanden te boeken.
     
    Ozzietukker en Carel1 vinden dit leuk.
  13. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Details over hoe wat en waar te testen worden nog bekend gemaakt maar tot 5 augustus heb ik best wat boekingen in de planning staan en mijn werkgever kennende als het gratis kan dan doen we dat, maar ik vrees toch wel een toeloop en nu kan ik altijd plannen wanneer het mij uitkomt.

    Vraag me ook af of er een maximaal aantal testen is of dat je zo vaak mag als je wilt? Niet onbelangrijk omdat per 1 juli het contract met de huidige partij waar ik de testen dor verlengd moet zijn.
    Zal wel niet gebeuren want hoewel wij nu een stuk minder per test betalen hoef ik maar tot 5 augustus te testen, dan ben ik 2 weken na laatste vaccinatie, dus jan je beter eventueel nog per test betalen. Gaan we gelijk testen hoe goed men op de hoogte is van de reisregels als ik op 5 augustus terugvlieg…
     
    VinceG en Carel1 vinden dit leuk.
  14. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Zo te zien is er voor Roemenie helemaal geen test meer nodig, zowel heen als terug. Zit er aan te denken om een retourtje te boeken voor in juli en daar 1 nachtje te blijven. De extra xp krijg je die ook bij Tarom?
     
  15. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Alleen met AF/KL vluchtnummer. Ikzelf had me ook al rijk gerekend met een aantal vluchten, maar kwam er toen achter dat die niet meetellen. In mijn geval DL vluchtnummers in een KL vliegtuig.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  16. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Was ik ook al benieuwd naar, is Flying Blue degene die XP's verdubbelt of ook anderen uit Sky Team? Lijkt dus alleen KLM en AF...
     
  17. JosEnrafNonius

    JosEnrafNonius Blue Tier

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    158
    Trofeepunten:
    43
    ErwinLansing, ppt, Grouchy en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. JosEnrafNonius

    JosEnrafNonius Blue Tier

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    158
    Trofeepunten:
    43
    ppt vindt dit leuk.
  19. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    https://www.rijksoverheid.nl/onderw...nd/gratis-test-bij-reizen-naar-het-buitenland

    Ik vind deze link voor mij op dit moment nog interessanter. Vanaf 30 juni kan je een afspraak maken.
    Wat ik ook goed vindt, de test is onafhankelijk van nationaliteit, dus als 'toerist' in Nederland kan je ook gaan testen en kan die persoon daarmee terug reizen.
    Ik vermoed daarmee ook dat je dus tot en met 31 augustus zo vaak kan testen als je wil.

    Hoog tijd dat de overheid hierin eindelijk de lead neemt, in Frankrijk deed men dat al, in België eigenlijk ook, op die manier voorkom je ook dat mensen gebruik gaan maken van valse test, want zoals eerder gesteld, dat is nu wel heel makkelijk.

    Zoals bijvoorbeeld in Zweden
    https://www.standaard.be/cnt/dmf20210621_94123783

    En het ergste bij de 'zwendel' in Zweden is dat de reiziger hier echt ter goeder trouw was, men heeft daadwerkelijk betaald voor de test en er is ook een 'test' geweest.

    En wie verteld mij dat het bij de commerciële aanbieders in Nederland niet gebeurd? Ik heb in principe alle vertrouwen in de partij waar ik de testen laat doen, maar ik heb geen enkele manier om dit te controleren, en ook de landen die ik bezoek kijken enkel naar het A4tje op de datum en tijd goed zijn en of er ergens negatief staat.
     
    VinceG, ppt, Grouchy en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143

Deel Deze Pagina