Vaccinatiepaspoort en weer makkelijk kunnen reizen...

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door JosEnrafNonius, 25 mei 2021.

  1. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Curaçao heeft inmiddels de PCR-testverplichting afgeschaft voor volledig gevaccineerde inwoners. PCR (max 3 dagen voor vertrek) + antigeentest (3 dagen na landing) waren beide verplicht tot nu toe en vanaf nu dus alleen nog een antigeentest...

    ...op vertoon van een vaccinatiebewijs.

    Het vaccinatiebewijs dat ik kreeg was echt een vodje en mijn gele boekje is op mijn verzoek weliswaar bijgewerkt, maar zonder stempel. Gewoon met blauwe pen Comirnaty + batch nummer + datum beide vaccinaties opgeschreven, met een krabbeltje met een naam en 'MD' erachter. Ik zie nog niet hoe (en of) een immigratiemedewerker in de VS dat papiertje met vaccinatiebewijs of gele boekje met krabbel gaat (of kan) controleren op echtheid.
     
  2. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Arnhem doet het ook.
     
    michiel1 vindt dit leuk.
  3. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    342
    Trofeepunten:
    63
    Alkmaar idem, na een beetje aandringen ;)
     
  4. JosEnrafNonius

    JosEnrafNonius Blue Tier

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    158
    Trofeepunten:
    43
    Tim82 vindt dit leuk.
  5. JosEnrafNonius

    JosEnrafNonius Blue Tier

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    158
    Trofeepunten:
    43
    arjen05, lloydje33 en Carel1 vinden dit leuk.
  6. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Zie net dat Frankrijk het heeft over 2 weken na je 2e prik. 4 weken na Janssen.
    Spanje zegt 14 dagen, zo te zien voor alles.
    EU = 27 landen maar zo te zien hebben we ook hier weer per land met verschillende eisen/regels te maken :p
     
    Laatst bewerkt: 4 jun 2021
    VinceG en Thijsk vinden dit leuk.
  7. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Duitsland zegt helemaal niets over aantal dagen na je (tweede) prik. Vaccinatiebewijs uploaden en je zou klaar moeten zijn.

    Hoop dat dit echt zo is, want twee dagen na mijn tweede prik willen we naar Berlijn. GGD’er in callcenter heeft zich vanochtend sufgezocht naar een plekje net voor de 17e - waar ik natuurlijk erg blij mee was :)
    Moet er wel een uurtje voor rijden, maar dat heb ik er wel voor over!
     
    Grouchy, Thijsk en Carel1 vinden dit leuk.
  8. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    JosEnrafNonius, Ruut en Carel1 vinden dit leuk.
  9. RickFlyer

    RickFlyer Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    VinceG, Grouchy, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Ik weet niet of het per deelstaat verschillend is maar in Hamburg tellen ze 14 dagen na je 2 inenting;

    Die COVID-19-Schutzmaßnahmen-Ausnahmenverordnung des Bundes sieht vor, dass bei Geimpften mindestens 14 Tage seit der letzten Impfung vergangen sein müssen.

    https://www.hamburg.de/faq-schutzimpfungen/#14793164_15055360
     
    Grouchy, Bijzonderetickets en Carel1 vinden dit leuk.
  11. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    In Alkmaar stempelen ze na een beetje aandringen ook op het voorhoofd heb ik me door ingewijden laten vertellen.

    Zo kunnen degenen zonder geel boekje ook aantonen dat ze zijn geprikt. Gewoon netjes vragen en de gunfactor verhogen.
     
    VinceG vindt dit leuk.
  12. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Allemaal leuk en aardig maar ik laat deze experimentele vaccinatie nog even aan me voorbij gaan. Kijk het minimaal een jaar aan wat de consequenties en effecten zijn. In de tussentijd doe ik de pcr-test wat ook geen juiste test blijkt te zijn voor dit killervirus.
     
  13. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Dat verhaal over dat de PCR test geen juiste methode is begint me aardig de keel uit te hangen. Het is ongelofelijk hoeveel mensen iets voor waar aannemen omdat ze op facebook iets gelezen hebben dat de bedenker van de PCR test gezegd heeft dat het geen goede methode is.

    De afweging tussen de gevolgen van een corona besmetting (risico korte termijn, risico long covid en onbekend risico dat je op latere leeftijd klachten ontwikkeld) vs het risico van een vaccin wat meer dan 1 miljard keer gebruikt is, vrijwel geen korte termijn risico heeft en op basis van de wetenschap geen lange termijn risico heeft mag inderdaad iedereen zelf maken.
     
    Goldfly, Daan3, bernard en 12 anderen vinden dit leuk.
  14. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Gelukkig mogen we in dit land ons eigen mening hebben. Ik ben zelf ook afgelopen jaar positief getest. Had werkelijk 0 klachten en niemand anders in mijn huishouden en mijn kennissenkring heeft in de 2 weken erop covid gekregen. Of die pcr test klopte niet of het virus deed niks en was nauwelijks besmettelijk in best een grote groep, zelf niet als je 10 dagen in quarantine in het zelfde huis zit.
     
    Ruut en MVA20 vinden dit leuk.
  15. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Eigen mening is prima, maar misinformatie verspreiden is in het beste geval frustrerend en in het slechte geval kan het levens kosten.

    Hoe dan ook, laten we er hier geen corona debat van maken maar het over het vliegen en het vaccinatie paspoort houden :)

    Dat laatste is iets waar ik weer sterk mijn twijfels bij heb trouwens ondanks dat ik groot voorstander ben van vaccineren. IT en de overheid is sowieso al geen goede combinatie
     
    Goldfly, Vliegende_Keep, VinceG en 5 anderen vinden dit leuk.
  16. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik heb vrijdag bij de SDU maar 2 gele boekjes besteld. De meer dan 30 jaar oude kon ik niet meer vinden. Als ik ze ontvang laat ik ze even afstempelen bij de GGD. Misschien overbodig, maar voor alle zekerheid toch maar doen.
     
    JosEnrafNonius en Ruut vinden dit leuk.
  17. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.197
    Trofeepunten:
    483
    Afspraak gepland staan binnenkort :). Mocht ik op lang termijn wat meer Economy vliegen dan zal dit waarschijnlijk vooral komen door devaluaties van FF programma's en gezinsuitbreiding. Geen paniek dus, is geen lange termijn effect van vaccinatie.

    Zit nog wel even te kijken naar mijn geplande weekendje Duitsland: een week na mijn tweede prik staat dit op de planning. Ik las in de post van @FlyingDutch dat je pas na 14 dagen na je tweede prik zonder test Duitsland in mag. Merk toch dat ik daar voor slechts 4 dagen en 2 prikken in de arm weinig trek meer in heb.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  18. JosEnrafNonius

    JosEnrafNonius Blue Tier

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    158
    Trofeepunten:
    43
  19. JosEnrafNonius

    JosEnrafNonius Blue Tier

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    158
    Trofeepunten:
    43
    Het lijkt erop dat Frankrijk dit ook zal accepteren (las ik ook op deze site :)
    En zo zullen er wel meer volgen in afwachting van het digitale corona paspoort denk (hoop) ik..
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  20. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Het blijft wel een dilemma vaccineren of niet. Puur persoonlijk sta ik er niet achter, echter gisteren test 67 gehad, daar ben ik ook wel klaar mee.
    En gezien mijn werkzaamheden reizen vereisen zal ik het doen, maar als dat niet zo zou zijn dan zou ik zoals altijd vertrouwen op mijn eigen afweer.

    Wel moet er zo snel mogelijk duidelijk worden wat als bewijs geldt, ik snap dat er een top is de volgende week, maar zoiets als gele boekje wat sinds jaar en dag wordt gebruikt en nu opeens niet goed genoeg is bevreemd me weer…
     
    Ruut vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina