Vaccinatiepaspoort en weer makkelijk kunnen reizen...

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door JosEnrafNonius, 25 mei 2021.

1. FlyingDutch

FlyingDutch Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Binnen europa zal t vaccinatie paspoort wel gaan gelden, maar kan me voostellen als je naar de rest van de wereld vliegt ze je daar toch om het gele boekje vragen

Carel1 vindt dit leuk.
  2. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.102
    Trofeepunten:
    358
    Ik ga ervan uit dat het Europese bewijs wat gaat komen toch ook leidend gaat zijn in de rest van de wereld, juist omdat dit een officieel overheidsdocument zal zijn wat ook daadwerkelijk door de authoriteiten van een land gecontroleerd kunnen worden.

Zo krijg je in Turkije bijvoorbeeld een PCR test resultaat met een QR code, en die QR code verwijst je naar een website in beheer van de Turkse overheid waar deze dan wordt geverifieerd. (E-Nabiz)
    De controlerende partij kan dan dit scannen, en hoewel in verband met de privacy niet alle gegevens van naam en paspoortnummers worden weergegeven is duidelijk welke persoon dit betreft, en is misbruik een stuk moeilijker.

Laten we het zo zeggen, in de huidige situatie met de private partijen, ik heb geeneens zekerheid dat de test die ik afgenomen heb daadwerkelijk in het laboratorium onderzocht wordt, wie zegt mij dat ze zelf geen document genereren?

3. Thijsk

Thijsk Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Nog mooier, op het "certificaat van vaccinatie" dat je van de overheid meekrijgt, en waarvan de overheid beweert "dat dit je bewijs van vaccinatie is en je hier door de EU mag reizen", staat de volgende regel:
    Let op: uw registratiekaart is geen officieel bewijs van vaccinatie, maar een bevestiging van uw vaccinatie. U kunt het niet als juridische document gebruiken of er enige rechten aan ontlenen, zoals reizen of toelating tot locaties of evenementen .
    1. Dan is het toch maar fijn dat we het internationaal erkende gele boekje hebben waar de vaccinaties nu toch wél in komen, zodat we als NL zijnde weer naar het buitenland kunnen reizen.
    2. Schrikbarend dat er weer een taalfout op het certificaat staat, want het is een "juridisch document" geen "juridische document".

Carel1 vindt dit leuk.
  4. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.077
    Trofeepunten:
    223
    Carel1 en Frankb vinden dit leuk.
  5. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63

Woah, serieus of zit je te trollen?

Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  6. FlyingDutch

FlyingDutch Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Ja dat snap ik, maar de vraag is als ik naar een grensovergang in de amazone reis of de lokale grensbewaker weet wat voor app dat is en wat het betekend. Het gele boekje is algemeen bekend en geaccepteerd

Carel1 vindt dit leuk.
  7. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.102
    Trofeepunten:
    358
    Het idee lijkt mij dat ze een systeem willen hebben die bij de grote doorlaatposten goed bekend is, dus op luchthavens en dergelijke.
    Dan wil je ook een systeem wat in ieder geval minder fraude gevoelig lijkt dan een geel boekje.

En uiteraard lokale grensposten zijn er niet aan gewend, maar ook die kunnen berichten krijgen over immigratie vereisten en dergelijke, het is niet zo dat er helemaal geen communicatiemiddelen zijn.

Aan de andere kant, er wordt al tientallen jaren een geel boekje gebruikt, dat zou nu opeens niet goed genoeg zijn, dat is natuurlijk wel weer vreemd.

VinceG, Carel1 en Ruut vinden dit leuk.
  8. Bosbewoner

Bosbewoner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    Dit is niet iets waar ik over zou trollen. We hebben 10 dagen in quarantine gezeten, wat meer een thuis vakantie was. En nu 8 maanden later, niks eraan overgehouden of gemerkt. Vanaf toen was het wel moeilijker om alle maatregelen nog even serieus te nemen.
    De vaccinaties neem ik dan ook vooral om vrijheden terug te krijgen. Volgens de deskundigen kan je daarmee nog steeds anderen besmetten maar word je niet meer ernstig ziek. Het voelt wat overbodig. Alleen zonder vaccinatie moet je je op elke straathoek laten testen…

Laatst bewerkt: 11 jun 2021
    Ruut vindt dit leuk.
  9. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.517
    Trofeepunten:
    598
    Geen idee waar je dit vandaan hebt, maar vooralsnog wijst onderzoek juist uit dat gevaccineerde mensen aanzienlijk minder kans hebben om besmet te raken. En als ze dan besmet raken, stoten ze significant minder besmettelijke deeltjes uit waardoor de kans op overdracht significant lager is.

VinceG, FlyingFonz, Javadest en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Bosbewoner

Bosbewoner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    De deskundigen die dagelijks voorbijkomen in programma’s als Op1 en Jinek/Beau/Humberto

11. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Nederlandse vakantiegangers en andere EU-burgers die volledig zijn gevaccineerd tegen Covid-19 hoeven deze zomer niet in quarantaine of worden getest als ze naar een EU-land reizen. De ambassadeurs van de 27 lidstaten zijn het hierover in Brussel eens geworden. 'Volledig' betekent twee prikken van AstraZeneca, Pfizer of Moderna en eentje van het Janssen-vaccin. De laatste inenting moet uiterlijk twee weken voor vertrek zijn gegeven.
    Bron: De Telegraaf

arjen05, Bjorn en Bosbewoner vinden dit leuk.
  12. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.371
    Trofeepunten:
    508
    VinceG, FlyingFonz, Javadest en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.656
    Trofeepunten:
    428
    Mooi, hopelijk volgt er snel een akkoord om naar de VS te mogen.

14. Karsten1993

Karsten1993 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    250
    Trofeepunten:
    53
    Ik ben nog wel een beetje benieuwd hoe ze dan omgaan met vaccineren na een recente besmetting. Ben 2 maanden geleden positief getest en dan zou 1 vaccinatie volstaan volgens de gezondheidsraad. Echter heb ik geen zin om dadelijk voor een dichte deur te staan bij een grenscontrole omdat je per sé 2 spuiten moet hebben gehad.

15. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.371
    Trofeepunten:
    508
    Toen ik mijn eerste vaccinatie kreeg, was het nog zo dat 1 vaccinatie genoeg was als je korter dan 6 maanden positief was getest, in mijn geval was het 6 maanden + 2 weken dus ook de 2e prik ingepland, nu is het advies weer anders maar precies om die reden die jij aanhaalt, het niet voor een dichte grens te willen staan, ga ik alsnog prik nummer 2 halen.

Goldfly vindt dit leuk.
  16. Bosbewoner

Bosbewoner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    Je kan het virus dus nog steeds doorgeven, waarbij de kans net als wanneer je het virus al hebt gehad lager is. Of het vaccin een significante meerwaarde geeft als je al besmet bent geweest is maar zeer de vraag. Je geeft zelf ook aan dat je het vooral neemt om niet ergens buitengesloten te worden zoals aan een grens. Dat is voor mij dus eigenlijk net zo.

Ruut vindt dit leuk.
  17. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.371
    Trofeepunten:
    508
    Je hebt de artikelen dus duidelijk niet goed gelezen, nergens staat dat je het niet door kunt geven en uit mijn 2e bericht pik je er iets uit en leg je het uit zoals het in jouw argumentatie past, chique.

Er is idd een significante meerwaarde aan de vaccins die ervoor zorgen dat mensen minder ernstig ziek worden bij (iig) de mRNA vaccins vooral ook minder kans hebben om het door te geven, dat doe je dus niet alleen voor jezelf, maar goed, ik heb het idee dat je toch vast zit in je huidige, mijn insziens vrij egoistische denkpatroon, dus ik laat het hier maar bij.

stefan_vdb, VinceG, FlyingFonz en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. Bosbewoner

Bosbewoner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    Prima. Je komt nogal als een narcist over en daar is toch geen discussie mee mogelijk.

19. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.517
    Trofeepunten:
    598
    Weet je zeker dat je hersenen niet zijn aangetast door die covid besmetting? Doe even normaal joh, @Godenzoon14 is een gewaardeerd forumlid en komt met tal van inhoudelijke argumenten. Belachelijk dat je hem als narcist neerzet.

MoonJ, stefan_vdb, VinceG en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.371
    Trofeepunten:
    508
    Narcisme is een vorm van gedrag dat wordt gekenmerkt door een obsessie met het eigen uiterlijk en de eigen persoonlijkheid, een overdadige zelfbewondering (jouw mening is de beste), egoïsme (je wilt reizen, doet het niet voor anderen), drang tot overheersing (een drogreden aandragen om geen fatsoenlijke discussie te hoeven voeren), niet-realistische ambitie en gebrek aan empathie (je weet dat er mensen dood gaan aan covid? Misschien handig dus om hen te beschermen door de kans kleiner te maken dat je het kunt verspreiden). bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Narcisme

Als ik zo kijk voldoe je zelf al aan een aantal van deze criteria, waar ik in mijn bericht aangaf het niet niet per se voor mijzelf te doen...

VinceG, Javadest, Goldfly en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina