Vaccinatiepaspoort en weer makkelijk kunnen reizen...

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door JosEnrafNonius, 25 mei 2021.

  1. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Lijkt me erg onprettig om na aankomst getest te moeten worden. En als die test dan iets vind, je daar alsnog 10 dagen in een quarantine hotel vast word gezet. Weg stedentrip, 5* hotel en vakantiedagen.
     
  2. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    3.171
    Trofeepunten:
    483
    Zoals het nu staat moeten wij in oktober voor Indonesië - met volledige vaccinatie - maar liefst 3 PCR tests doen en acht dagen op een hotelkamer in quarantaine.....
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2021
  3. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Oktober? In de tussentijd kan er heel wat veranderen. Dat is zooooo ver weg.
     
  4. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    3.171
    Trofeepunten:
    483
    True, iets minder dan drie maanden. Maar ik maak me voor Indonesië niet teveel illusies.
     
    VinceG en DirkOnTour vinden dit leuk.
  5. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Het probleem is dat je met de huidige tests zoveel aanbieders hebt dat je nooit de echtheid kan garanderen als land dus wil je het in eigen hand houden, er zijn al voorbeelden van landen die dat doen met verplichte quarantaine, maar de sneltest variant bij aankomst wordt ook gebruikt.
    In principe betekent een positieve test geen toegang tot het land dus op de vlucht terug of in geïsoleerde quarantaine, omdat je het land niet binnen mag is het verplichte karakter geen probleem.

    Daarom moet men dus uiteindelijk toe naar een goedkope sneltestoplossing bij vertrek, er zijn hoopvolle ontwikkelingen met directe uitslagtests die het ‘kaf van het koren’ kunnen scheiden, enkel de ‘verdachte’ personen onderwerp je dan aan een tweede test.
     
  6. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    1.138
    Trofeepunten:
    203
    Ben bang dat meer landen dit gaan doen. Zie het ook bij Israël. Alleen volledig gevaccineerden zijn daar naar verwachting vanaf 1 augustus weer welkom, waarbij ook 3 PCR tests nodig zijn. Een PCR voor vertrek naar Israël, een PCR bij aankomst in Israël en een PCR bij vertrek uit Israël. Nu is mijn tripje in oktober nog ver weg, maar een testverplichting om Israël uit te kunnen komen vind ik toch wel tricky. Rustig afwachten maar hoe de vlag er eind oktober bij hangt. Zou erg jammer zijn als ik deze zeer voordelige 216xp BC trip moet annuleren...
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  7. Dr_Ernie

    Dr_Ernie Newbie

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Mijn Zwitserse QR code is sinds afgelopen weekend gekoppeld aan het Europees systeem en wordt herkend door de NL scan app. Tot nu toe is er nog nergens naar gevraagd, terwijl je voor Zwitserland volledig gevaccineerd moet zijn om niet in quarantaine te moeten.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  8. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik las klachten van mensen die in Polen zijn gevaccineerd dat ze in NL niet naar binnen kunnen als er een test vereist is van te voren. De Europese QR code schijnt dan niet te werken.
     
  9. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    In de T zeker?
     
    jphorn vindt dit leuk.
  10. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Nee, reacties op FB van mijn kennissen hier in Polen. Hun kinderen die in NL studeren liepen tegen deze problemen aan.
     
    Thijsk en DirkOnTour vinden dit leuk.
  11. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Kunnen we nu eigenlijk alweer naar de UK reizen? Ik heb nu een aantal websites proberen te ontcijferen, maar het is me niet helemaal duidelijk.
    Op de ene website kom ik tegen dat je alleen uitgezonderd bent van de quarantaine in de UK als je een Brits vaccinatiebewijs hebt. Er wordt verder niet over een Europees vaccinatiebewijs gesproken.
     
  12. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Je kan het beste kijken op
    https://klm.traveldoc.aero/

    Daar kun je je persoonlijke sitiuatie invullen en krijg je duidelijk te zien wat de regels zijn

    The requirement to quarantine on arrival does not apply to passengers aged 17 years and younger, passengers who hold proof that they were fully vaccinated against Covid-19 in the United Kingdom with an NHS administered vaccine at least 14 days prior to travel, or passengers who are on a formally approved UK vaccine clinical trial.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  13. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
  14. Erwin

    Erwin Blue Tier

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    431
    Trofeepunten:
    63
    Nee, op dit moment (helaas) nog niet en Europees vaccinatiebewijs geldt nog niet voor naar UK. Woon zelf in UK en kan op dit moment wel terug naar Nederland (zonder quarantaine op grond van familie lang niet gezien, wat ook echt zo is, maar wellicht dat dat verandert komende maand) maar anders zou ik ook in quarantaine moeten, ondanks dubbele vaccinatie. Zijn wel gesprekken tussen UK & EU over toelaten van vaccinatiebewijzen (sommige EU landen doen dit al voor UK, maar niet andersom) maar dat is nog niet officieel.
     
    VinceG vindt dit leuk.
  15. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Ik ben dit weekend naar Denemarken geweest. Zowel op Schiphol als in Denemarken heeft niemand de QR code gevraagd en terug ook niet. Dat had ik niet verwacht.
     
    Urbanjazz en Carel1 vinden dit leuk.
  16. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Was de lounge op CPH waar AF/KL gebruik van maken open?
     
  17. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Ik weet niet precies welke dat is. In terminal 2 waren de Carlsberg aviator lounge en de aspire lounge open. Tijden verschillen geloof ik wel per dag.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  18. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Dankjewel, het is Aviator lounge.
     
  19. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Kan iemand Joe even een berichtje sturen dat hij duidelijkheid brengt over de grenzen vanaf eind deze week? Dank u :)
     
    MoonJ, VinceG, lloydje33 en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Het probleem voor Joe is dat niet in alle landen van Europa het goed gaat. Frankrijk gaat de verkeerde kant op, en Portugal, Luxemburg en Nederland zitten qua aantallen al te hoog.
    Maar je als Nederlander eenvoudig opstappen in Brussel of Düsseldorf, waardoor je als VS niet veel hebt aan het onderwerpen van reisrestricties vanuit bijvoorbeeld Nederland. Want die zijn te omzeilen, en aangezien je als Europeaan overal in Europa mag wonen kan je niet weigeren op basis van nationaliteit.
    En zelfs met bewijzen van woonadres, er zijn er genoeg die net over de grens in Duitsland wonen, maar dagelijks in Nederland zijn...
     
    VinceG en Urbanjazz vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina