Privium

Discussie in 'Overige programma's' gestart door bkraan, 11 sep 2014.

  1. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    269
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    had ik ook van de week uitrijden privium excellence. pas werd niet herkend pas bij de 3e keer ging het goed
     
    VinceG vindt dit leuk.
  2. ASM

    ASM Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    13
    Hier ook problemen met de nieuwe pas. Onlangs heb ik mijn oude pas laten vervangen en ook ik kon na mijn GE interview niet uitrijden bij excellence. Assistentie heeft uiteindelijk de slagboom geopend.
     
  3. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Beetje foute draad, maar toch: Heb gisteren GE aangevraagd. Hoe lang duurt het voor de uitnodiging voor het interview?
     
  4. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.580
    Leuk Bevonden:
    2.396
    Trofeepunten:
    583
    Zie dit topic :). Bij mij duurde het 2 weken maar het kan langer of korter duren.
     
    Boudewijn vindt dit leuk.
  5. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.068
    Leuk Bevonden:
    939
    Trofeepunten:
    143
    Ja, heb ik ook sinds kort, alleen ik heb geen nieuwe pas verder maar een die ik al +- 2 jaar gebruik. Ik ging naar de lounge om een nieuwe pas aan te vragen maar in hun lezer deed hij het wel prima. Toen heeft ze hem met een vochtig doekje even schoongemaakt en toen had ik geen problemen in de betaalautomaat + slagboom. Hopelijk blijft dit zo want voel me elke keer bezwaard dat ik iedereen ophoud.
     
  6. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Mocht je een nieuwe kaart krijgen: Pas dan op met Privium parkeren.
    Het is namelijk zo dat je nieuwe kaart een nieuw (volg) nummer heeft. Als je met je oude kaart de garage in rijdt, staat het parkeren dus op het oude nummer. Dit kunnen ze niet omzetten naar het nieuwe nummer waardoor je met je nieuwe kaart de garage niet uit komt.

    Wij kregen een briefje mee met het oude nummer en moesten dat voorlezen, dan kan de parkeer operator op dat nummer zoeken om je zo buiten te laten. Dat zou 'gegarandeerd' zonder problemen werken.

    Beetje jammer dat die lijst maar voor een week de nummers onthoudt. Als je dus, net als wij, langer dan een week parkeert, is het een hele tour om buiten te raken omdat het inrijden onder het oude nummer niet meer te zien is. Dit heeft ons uiteindelijk meer dan 30 minuten gekost en omdat ik mijn rijbewijs en kentekenbewijs voor de voorruit hield waren ze, na heel veel overleg, eindelijk bereid ons uit de garage te laten.
     
    Dan1, VinceG, MoonJ en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.701
    Leuk Bevonden:
    1.935
    Trofeepunten:
    648
    Het aanbod ‘s avonds in de ExpressLounge is wel schraal zeg. 1 soort wrap, soep en nacho’s….
     
    noppie vindt dit leuk.
  8. ASM

    ASM Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    13
    Na ongeveer 7 dagen was ik voorwaardelijk goedgekeurd.
     
    Boudewijn vindt dit leuk.
  9. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Wilde, omdat dit niet de juiste draad is, niet opscheppen maar: 2 dagen duurde het bij ons. Hielp misschien omdat we al jaren Privium zijn en dus vast al een dossier bij de KMAR hebben.

    Nu regelmatig kijken of Schiphol weer bij de lijst komt en anders bij onze volgende reis de 'interview at arrival' optie.
     
  10. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Ik denk dat ze sowieso een probleem hebben met Privium en de garage. Ik heb al 3 weken dat ik niet met mijn nieuwe kaart de garage uitkom.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  11. FlyRemco

    FlyRemco Blue Tier

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Ben net eens op zoek gegaan, maar niet gelukt. Je bedoelt dat er beneden een deur moet zijn in de buurt van de KLM Lounge 52?
    Vanaf Privium gezien dus door richting vertrekhal 3? Daar omhoog kom je bij de securitylanes, maar doorlopen is mij niet gelukt. Dan ga je richting Mercure Hotel?
     
    ThimoM vindt dit leuk.
  12. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Volgens mij wordt dit bedoeld, tussen schengen en non schengen. Tussen Departures 1 & 2, normaliter ga je eerst de trap/roltrap af bij departures 1, maar daar kan je tussendoor steken (horizontale lijn in de afbeelding)

    upload_2023-4-5_14-46-23.png
     
    FlyRemco en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  13. LordH

    LordH Newbie

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    18
    Ja dat denk ik ook. De omgekeerde route van KLM priority luggage drop-off naar Lounge 25. En dan door het Privium poortje het niet-Schengen gebied in, "Border Filter departure 2" in het plaatje.
     
    MoonJ, FlyRemco en ThimoM vinden dit leuk.
  14. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Exact! Ik bewandel deze route ook richting de lounges, lekker rustig en snel
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  15. Durk

    Durk Newbie

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    18
    Heb afgelopen week een mail gehad dat ik een afspraak kon maken voor Privium (via Amex platinum gekregen), maar ik vlieg 6 mei vanaf Schiphol en kom 31 mei terug. Nu heb ik de afspraak op 31 mei gezet, want 6 mei kon niet meer(18 mei ofzo pas eerste optie).
    Heb je veel kans om dit 6 mei ter plekke nog te regelen met een afspraak voor de 31e of weinig kans?
     
  16. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Veel kans maar ook risico op lang(er) wachten. Veelal willen ze wel tussendoor helpen. Een nog veiligere optie is om al eerder op de Bonne fooi langs te gaan. Dan is de kans groter dat het op 6 mei geregeld is.
     
  17. Sokkenpop

    Sokkenpop Newbie

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    18
    Ik zou ergens in de komende weken (eerder dan 6 mei) langs gaan op een rustig moment (ik ben zelf om 06:00 in de ochtend langs geweest), als ze geen afspraak hebben staan met iemand anders dan word je eigenlijk altijd wel geholpen.
     
  18. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    154
    Trofeepunten:
    43
    Wat Noppie ook al aangaf wordt je in de meeste gevallen wel geholpen als je op de bonnefooi langsgaat maar het kan ook zomaar zijn dat het te druk is en dat je een uur moet wachten. Met een vlucht in het vooruitzicht kan dat ietswat stressvol zijn ;)

    Ander topic, de nieuwe RFID kaarten kan je gewoon ophalen in de departure lounge toch? Heb een vlucht begin mei en dacht even snel langs te gaan voor de nieuwe pas
     
  19. Durk

    Durk Newbie

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    18
    Thanks voor de antwoorden. Ik zal eens kijken of ik een zondag tijd kan vinden, andere dagen gaat hem niet worden de komende weken door een overvolle agenda. Zou mooi zijn als het vooraf lukt ja
     
  20. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Krijg je die RFID kaarten niet thuisgestuurd? En werken de “oude” kaarten nu nog wel?
     

Deel Deze Pagina