Global Entry vanaf oktober 2017?

Discussie in 'Overige programma's' gestart door Goldfly, 1 okt 2017.

  1. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Voor degene die nog gaan, kan iemand eens vragen of dit een eenmalige actie is dat de interviews in NL worden gehouden? Zou wel fijn zijn voor veel mensen om een toekomstige afspraak in NL te kunnen maken. Thx!
     
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2023
  2. MartiniGomez

    MartiniGomez Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    13
    Doe ik en ik laat het hier weten.
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  3. Neanderthaler

    Neanderthaler Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    45
    Trofeepunten:
    18
    Volgens mij zijn ze er drie dagen t/m morgen dus, en éénmalig bij mijn bekend.
     
  4. ASM

    ASM Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    13
    Gisteren mijn 'interview' gehad. Het was meer onder het genot van een drankje uitleg krijgen over hoe Global Entry en TSA PreCheck werkt. Er werd alleen gevraagd of mijn reis naar de VAE zakelijk of privé was. Verder toelichting was niet nodig.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  5. MartiniGomez

    MartiniGomez Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    13
    Mijn vrouw en ik hebben net het interview gehad. Ondanks het feit dat ik nog geen conditional approval had, het naar aanleiding van de tip van Neanderthaler, gewoon geprobeerd. Was allemaal geen probleem, nadat de vriendelijke dame op wat toetsen had gedrukt, kregen we beiden het KTN. Thanks, Neanderthaler!! Ze vertelde dat de doorlooptijd van de aanvragen volstrekt random gaat, het kan variëren van een paar dagen tot vele maanden. Bijzonder, maar het schijnt zo te zijn.

    Ze doen deze sessies af en toe op Schiphol, gemiddeld eens per jaar of zelfs eens per twee jaar. Ze dacht dat het te maken had met de digitale wachtrij. Als die al te groot wordt komen ze met een paar man een paar dagen naar Nederland. Wanneer is dus niet te voorspellen, maar het zal waarschijnlijk wel een tijdje duren voor ze hier weer zijn. Wij zijn blij dat we de komende 5 jaar de altijd vrolijke immigratie mijnheer/mevrouw in de VS kunnen skippen!
     
  6. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Geprobeerd aan te vragen, en kreeg:

    Thank you for your interest in the Global Entry program. This is to inform you that we have received a request to cancel your Global Entry program application because of the following reason(s):
    Your application was cancelled by NETHERLANDS
    Iemand enig idee waarom dit zou kunnen zijn? Dit bericht kreeg ik direct na betaling.

    Om enige vragen te voorkomen, ben nooit met justitie o.i.d. in aanraking geweest.
     
  7. ASM

    ASM Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    13
    Heb je voordat je de aanvraag deed de KMar toestemming gegeven om je digitale berichten te sturen in Berichtenbox op MijnOverheid?
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  8. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Paar pagina's teruglezen in dit forum, helaas heb je je berichtenbox niet openstaan voor Marechaussee en dan wordt hij automatisch gecanceld...Even aanzetten dus en opnieuw de aanvraag doen (en betalen) :(
     
  9. Neanderthaler

    Neanderthaler Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    45
    Trofeepunten:
    18
    Wij hebben eergisteren een baby gekregen, dus 1 dag na onze afspraak! Crazy...

    In ieder geval, wij kunnen dus geen gebruik maken als we als gezin reizen, aangezien onze baby nog geen GE heeft. Gisteren hebben we haar ingeschreven bij de gemeente.

    Helaas is het nog niet mogelijk om een dubbele achternaam aan te nemen voor een kind. Dat kan pas, vanaf 1 jan '24 als de wet er doorheen komt.

    Dus ik ben nu nog voorzichtig om bij allerlei buitenlandse instanties de achternaam op te geven. En dus waardoor je het juridisch vastzet?

    Wij hebben beide ook dubbele nationaliteiten dus ze kan 2 extra paspoorten hebben en daarom wachten we nog even tot '24 zodat we de achternaam kunnen aanpassen. En dan gaan we alles aanvragen.

    Maar bedankt dat je even navraag hebt gedaan over GE afspraakmogelijkheden in NL.

    Dan kunnen wij in ieder geval vanaf '24 als geheel gezin met GE reizen.

    En altijd! Ik ben nieuw hier, dus ik leer meer dan dat ik met jullie kan delen, maar probeer te helpen als ik ook een tip heb!

    Veel plezier met je Global Entry!
     
    MartiniGomez en MoonJ vinden dit leuk.
  10. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Vandaag ben ik langs geweest, hoefde eigenlijk alleen mijn naam geboortedata adres en werkgever te noemen en ze stelde een vraag over reisplannen naar de VS. Bezochte landen hebben ze niet gevraagd.

    Wel fijn dat het geldig is tot je eerste verjaardag en dan 5 jaar. Bij mij is dat dus tot eind 2028.
     
    VinceG, MartiniGomez en MoonJ vinden dit leuk.
  11. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Nou bij jou vroeg ze dan nog meer. Ik hoefde alleen naam en adres te bevestigen. Vingerafdrukken en klaar! maar goed, het was vrijdagmiddag en ze vliegen morgen terug, dus ze zal het wel zat zijn geweest.
    Gelijk mijn nummer aan mijn boekingen toegevoegd!:D
     
    MoonJ en lloydje33 vinden dit leuk.
  12. Ali

    Ali Newbie

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Update!
    Wat is Global Entry een uitkomst! Bij aankomst @ JFK kon ik zo langs 1500+ mensen lopen (was enorm druk bij imigration). Bij de Global Entry aparaten is het een kwestie van fotootje schieten, uitgeprint bonnetje meenemen, en overhandigen aan een Imigration Officer die de bon even controleert. All met al 2 minuten werk. Waarvan foto en bon maar 30 seconden kost.

    Het is dus vergelijkbaar met Privium. Ben er erg blij mee.
     
    VinceG, MartiniGomez, MoonJ en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Hopelijk komen ze binnenkort weer een paar dagen naar Schiphol voor interviews.
     
  14. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Dat hoop ik ook ja. Kan iemand mij vertellen hoelang het duurt van aanvraag tot goedkeuring?
    Dan vraag ik het pas ana als er eventueel weer een nieuwe reeks in NL gepland wordt.
     
  15. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Dat is per persoon verschillend. Bij mij 2 dagen, mijn collega wacht al 6 maanden.
    Ik zou echt het gewoon zo snel mogelijk aanvragen om teleurstelling te voorkomen dat je nog niet conditionally approved bent als ze weer hier zijn. En mocht je approved worden voordat het in NL is kan je altijd Enrollment on Arrival doen toch met je eerstvolgende US bound vlucht?
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  16. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Dat is waar natuurlijk. Misschien van de week toch maar eens aanvragen, al heb ik nog geen trip staan die kant op is het toch lekker om te hebben.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  17. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.225
    Trofeepunten:
    508
    Ik was binnen een week conditionally approved, na het interview binnen 3 uur volledig approved en ik hing toen al in de lucht naar JFK en kon er daar meteen gebruik van maken.

    Er was ook iemand die al tijden op conditionally approved stond, met zijn partner is meegegaan en toen alsnog a la minute approved werd in het Sheraton...
     
  18. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb ook inderdaad iemand die sinds Nov '22 op zijn conditional approval wachtte, gestuurd naar Schiphol om te kijken of ze iets voor hem konden betekenen n.a.v. een forumlid die dat had gedaan.

    Bleek dat zijn oude KTN niet kon matchen met de nieuwe aanvraag of iets en daardoor dus ook nooit de aanvraag naar de Marechaussee is gegaan en bleef 'hangen'. Intern heeft zij het gefixt en alvast het interview gedaan met alle poespas vandien, waarop opnieuw een background check bij Marechaussee is aangevraagd. Toen deze na twee dagen goedgekeurd was, stond hij gelijk op fully approved. Weet even niet meer wie hier de tip gaf maar ook namens hem, hartelijk bedankt!
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  19. Ali

    Ali Newbie

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    In hindsight zou ik ook naar een Enrollment-on-Arrival of een gedelegeerde enrollment location (zoals Schiphol of @ de Sheraton zoals @Godenzoon14) voor 'approval'-snelheid.

    Kostte mij 3 maanden (okt '22 - eind dec '22) wachttijd. Bijzonder toevallig; ik kreeg mijn 'conditional approval' enkele dagen voordat ik weer eens naar de US vloog...
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  20. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Zo, GE is aangevraagd, was even flink nadenken om m'n bezochte landen te bedenken.
    Maar berichtenbox van de KMar is iig goed doorgekomen, dus die kunnen aan de slag. :)
     
    Godenzoon14, Ali, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina