Global Entry vanaf oktober 2017?

Discussie in 'Overige programma's' gestart door Goldfly, 1 okt 2017.

  1. Neanderthaler

    Neanderthaler Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    45
    Trofeepunten:
    18
    Ik reisde toen (VS onder Obama administration) de onderhandelingen met de VS en Europa goed gingen en het land redelijk tot best veilig was om ernaartoe te reizen. En ja hoor... het zou je maar eens overkomen. Passen ze het beleid van ESTA aan met terugwerkende kracht vanaf 2011....:mad:

    Binnenkort komt de ETIAS, hoop dat de EU dezelfde inreisbeperkingen invoert mbt tot bezochte landen. Ook de Amerikanen die naar Iran/Cuba etc. zijn geweest mogen eens voelen hoe het is om een visumproces te doorlopen.

    Ik weet, off topic, maar ik moest het even luchten.:)
     
  2. Ali

    Ali Newbie

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Update: vandaag vlieg ik weer terug van LGA naar AMS. Gisteren het "Approved" berichtje ontvangen. Het lijkt er op dat ze de zaken/aanvragen behandelen op basis van de eerstvolgende reisdatum. En dus niet op basis van een 'first-in-first-out' aanpak. Heb gelezen dat je, als niet-Amerikaan, geen pasje krijgt endus TSAprecheck door kunt dmv je paspoort en Global Entry PassID number (bij TSA pre-check overigens het KTN genoemd).

    EDIT:
    Zojuist door de security @ LGA. Moest de KTN number aan een Delta check-in desk koppelen aan mijn account. Bleek nog niet te kunnen, gezien mijn approval op 29 jan binnen is gekomen en ik op 30 jan ga vliegen. Moest tussen 48u en 72u wachten op de sync van de systemen. Meh, zal de TSA Precheck dus pas kunnen gebruiken wanneer ik de volgende keer naar de US toe vlieg.
     
    Laatst bewerkt: 30 jan 2023
  3. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    Dear Applicant:


    We are pleased to inform you that U.S. Customs and Border Protection (CBP), will be hosting a special Global Entry mobile enrollment event at the Schiphol Airport via the Sheraton Amsterdam Airport Hotel and Conference Center forconditionally approved applicants. In order to finalize your Global Entry enrollment, we invite you to complete your in-person interview from March 14, 2023 through March 17, 2023 - 8am to 4pm.


    Please follow the below instructions on how to schedule an Global Entry interview at Netherlands – Schiphol Airport:


    1. Log onto your TTP account at https://ttp.cbp.dhs.gov/ or https://ttp.dhs.gov/

    2. Select “Log In”

    3. The Trusted Traveler Program security notification will display, then select “consent & continue”

    4. At this point you can select “sign in”

    5. Select “schedule interview”

    6. Next scroll down the page and select “Netherlands – Schiphol Airport” site

    7. Next select a date and time for your interview.

    8. After the interview has been confirmed, the status of your application will be changed to "Interview Scheduled."



    Thank you for applying to the Global Entry Program. If you have any questions, please visit the Global Entry website at http://www.cbp.gov/global-entry/about.


    Respectfully,


    Supervisor, Global Entry Enrollment Center

    U.S. Customs and Border Protection
     
    Bjorn, VinceG, Urbanjazz en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ja helemaal super dit! Gelijk een afspraak gemaakt voor de 14de :D
     
    coenvh vindt dit leuk.
  5. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Heel fijn! Ook gelijk voor de 17e. :D
     
  6. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    Gisteren mijn interview gedaan in Atlanta. Mocht eerst gewoon een half uur in de normale rij gaan staan, om vervolgens 5 kwartier te wachten bij een aparte balie. Meneer ging namelijk even lunch halen en dat rustig opeten. Vervolgens werden er 4 mensen voor mij geinterviewd (gewoon aan de balie) en was ik met een interview wat ongeveer 1 minuut duurde ook weer klaar. Kreeg niks mee, maar wel dezelfde avond een email met het Known Traveler Number.

    Zoals ik het nu begrijp voer je dit nummer in bij je boekingen en heb je dan TSA Pre-Check, of moet je daar nog iets anders voor doen?
     
  7. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    192
    Trofeepunten:
    43
    Fijn dat het je gelukt is. Dit is ook hoe het op JFK T4 gaat - eerst gewone rij, dan pas interview.

    Je hebt alleen je KTN nodig. Deze kan je (bij KLM) invullen onder passagiersgegevens op de website (!). Dit kan niet in de app. Zorg er vooral voor dat je dit voor vertrek naar de VS doet, dan wordt alles automatisch gekoppeld en heb je ook TSA Pre bij vertrek uit de VS.
     
  8. FlyerR93

    FlyerR93 Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    3
    Deze is alleen maar open tot 8pm toch?
     
  9. Jair

    Jair Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Klopt helemaal. Je ziet vanzelf of het goed gaat, want dan staat er een TSA Pre logo op je boarding pass (vanuit de US)
     
  10. FlyRemco

    FlyRemco Blue Tier

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Weet iemand toevallig hoe dit gaat in Austin? Ook eerste de normale rij?
     
  11. charry

    charry Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    13
    Onze ervaring in LAX medio oktober: eerst in de gewone rij en dan een stukje doorlopen, daar stonden dan weer een stuk of drie balies (waarvan 2 bemand) met weer een wachtrij van een man of 8 voor ons. Daar hebben we wel een poosje gestaan hoor. Langer dan in de gewone rij. Het hele aanmeldformulier werd doorgekeken, met af en toe een vraag (o.a. hoe ga je naar je werk? Euh, met de bus en de trein) ) Nou ja, gelukkig hadden we een ruime overstap naar Honolulu. Overigens hadden we pas de definitieve goedkeuring binnen toen we alweer in NL waren. Eind deze maand gaan we er voor het eerst gebruik van maken. Benieuwd hoeveel vlotter we kunnen doorlopen op JFK.
     
  12. MartiniGomez

    MartiniGomez Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    13
    Aanvraag voor mijn vrouw en mijzelf op 12 februari op zelfde tijdstip gedaan. Mijn vrouw was 10 dagen later conditionally approved, maar ik heb nog niets gehoord. We hebben nagenoeg dezelfde landen bezocht, zit niets 'spannends' tussen. Enige verschil is dat zij in loondienst werkt en ik ondernemer ben. Kan dat wat uitmaken of is het allemaal puur random? Lees in de voorgaande berichten dat conditionally approval soms binnen 2 dagen er is en soms na 7 maanden nog niet. Ik had graag het gesprek op Schiphol gevoerd midden maart, maar dat zal nu wel niet lukken. Of heeft iemand nog een tip het proces een zetje te geven?
     
  13. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Morgen heb ik mijn interview op Schiphol, maar ik kan even niet zo snel vinden wat er precies meegenomen moet worden. In principe is paspoort + rijbewijs voldoende, toch?
     
  14. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Een bewijs van je adres is ook handig, bijvoorbeeld een brief van de overheid.
     
  15. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Goeie, dank! Die zijn wel in het Nederlands dus ik wens ze succes met vertalen. :p
     
  16. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    Ik kreeg nadat ik mijn KTN had ingevuld bij DELTA geen TSA precheck op mijn ticket. Moet hier wel bij zeggen dat het 5 uur voor vertrek was en ik al was ingechecked.... Aan de balie konden ze me ook niet helpen.

    3 dagen later stond het er wel bij een andere vlucht. Maar ik bedacht me, volgensmij hoef je dat nummer helemaal niet in te vullen. De pre-check rijen vragen helemaal niet om een boarding pass (althans niet op FLL), maar uitsluitend een scan van je paspoort. Een beetje zoals je met Privium ook gewoon naar binnen kunt op Schiphol.

    Wel heel erg makkelijk zeg, niks uit je koffers halen (A la 360 graden scanners op Schiphol).
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  17. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb vandaag mijn gesprek op Schiphol gehad. Wat was het super goed geregeld zeg, ik kreeg zelfs een voucher 'Sorry for the wait, use this for a free coffee, tea or soft drink at the Sheraton bar' terwijl ik nog geen minuut heb hoeven wachten. Aardige mevrouw die de intake deed en bijna geen vragen gehad behalve wat ik in Qatar en de UAE heb gedaan (blijkbaar zijn dat landen die op oranje staan in hun systeem). Bij thuiskomst zag ik gelijk in de portal al dat ik op approved stond.

    Hoop voor mede IF'ers die nog op hun conditional approval wachten ze deze 'actie' vaker doen, want ik reed 20 minuten alweer de Privium 1 uit. :D
     
  18. FlyRemco

    FlyRemco Blue Tier

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Klinkt goed! Er kwam gisteren weer een mooi plekje vrij, dus ik mag morgen.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  19. Neanderthaler

    Neanderthaler Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    45
    Trofeepunten:
    18
    Update: Mijn GE stond nog op 'Pending Review' al 9 maanden...

    Gisteren heb ik mijn vrouw naar schiphol gereden voor haar afspraak. Toen we haar afspraak inplanden hadden we meteen 2 personen aangegeven in de hoop dat mijn GE al 'conditionally approved zou zijn. Niets was minder waar, maar ik had toch mijn paspoorten mee, kopie van webpagina, en de application form. Daar aangekomen kwam een hele aardige mevrouw vragen hoelaat wij onze afspraak hadden en of wij gereed waren voor de interview. Ik had toen aangegeven dat de mijne nog steeds na 9 maanden op 'Pending Review' stond. Zij had de papieren meegenomen, kwam 5 min later terug en ik was 'Conditionally Approved'. En toen konden we met z'n tweeën onze interview doen. Ik had verder niet gevraagd waarom mijn aanvraag zo lang op review stond. Ze hadden overigens niks over Iran gevraagd... Wel over Servië? Huh? Zal vast een reden hebben.

    Kortom beide approved.

    Dus als iemand nog niet conditionnaly approved is, en je wacht al meer dan een half jaar, doe je er voordeel mee. Maar je hebt het niet van mij gehoord ;)
     
  20. MartiniGomez

    MartiniGomez Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    13
    Ga het morgen zeker proberen, dank!
     

Deel Deze Pagina