Global Entry vanaf oktober 2017?

Discussie in 'Overige programma's' gestart door Goldfly, 1 okt 2017.

  1. Arturas

    Arturas Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    28
    Vandaag interview na arrival gedaan op Seattle. 10 min wachttijd, interview 3 minuten… Eigenlijk alleen werkgever gegevens gevarieerd en verder geen enkele extra vragen….
     
    Urbanjazz en MoonJ vinden dit leuk.
  2. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    Global entry aanvraag eergisteren gedaan. Vandaag notificatie ontvangen dat Nederland de aanvraag gecanceld heeft. Overigens zit ik nu in de US. Weet niet of dat invloed heeft op de aanvraag. Iemand ervaring mee?
     
  3. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Heb je je berichtenbox aanstaan voor berichten van de KMar? Ik had dat nog niet aangevinkt en dat zorgde bij mij voor een cancellation. Zie hierboven.
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  4. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    Ah.. net aangezet. Opnieuw aanmelden bij global entry of zet kmar het automatisch recht?
     
  5. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    192
    Trofeepunten:
    43
    Opnieuw aanmelden en opnieuw betalen. Helaas.
     
    Jack of all trades vindt dit leuk.
  6. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    Ugh…, was er al bang voor
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  7. Ties

    Ties Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Hetzelfde voor mij gister op ATL, zonder wachttijd dan. De officer zei dat ook foreigners een fysieke pas krijgen, maar je passenger ID, in principe voldoende is. Ben benieuwd voor m’n terugreis hoe GE en TSA pre check werken.
     
  8. Ali

    Ali Newbie

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Op 26 dec een interview on arrival kunnen doen @ BOS. Dit kan na het ontvangen van een 'conditional approval' die ik 2 maanden na registratie voor GE ontving. Echter, tijdens het interview is me gemeld dat ik een emailtje ontvang waarin staat dat GE geactiveerd is. Tot die tijd is het een kwestie van wachten. Het TTP dashboard geeft nog aan dat ie op 'conditionally approved' staat. We zijn nu 4 dagen verder en nog geen mailtje. Ben bang dat we iets meer geduld moeten gaan hebben. Ben ook benieuwd hoe GE en de TSA pre check functioneert :)
     
  9. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    22 dec ook een interview gehad op IAH. Dag erna mailtje ontvangen dat status is gewijzigd. Mij is verteld dat ik geen pasje ga ontvangen maar bij boekingen PASSID moet toevoegen.
     
  10. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Als ik het begrijp kan je alleen EoA doen als je een directe vlucht doet naar de US en dat dan je eindbestemming is toch, en niet als je overstapt op een domestic flight?

    WIl op een woensdag naar Vegas vliegen, maar laat dat net de dag zijn dat KL niet direct vliegt... Ik heb genoeg opties om met DL op SLC, LAX etc over te stappen maar dan kan ik dus niet mijn EoA doen?
     
  11. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    192
    Trofeepunten:
    43
    Het is vooral belangrijk dat je aankomt op een internationale vlucht. Als je voldoende overstaptijd hebt zou ik niet weten waarom het niet zou kunnen…
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  12. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Ja is wel mogelijk want je komt Amerika binnen op SLC of LAX. Indien je genoeg tijd hebt kan je interview gewoon doen.

    Ik heb een interview gedaan tijdens een tussenstop in Houston op route SCL-IAH-AMS.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  13. Jair

    Jair Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Kan prima. Je landt altijd in de international terminal van een luchthaven in de US (Waar ook je interview plaatsvindt), en vanaf daar ga je naar een domestic terminal voor je binnenlandse vlucht. In principe gaat je interview sneller dan een 'normale' aankomst, maar ik zou wel wat marge inplannen voor de zekerheid.

    Ik was er zelf binnen 3 minuten doorheen, dus ik heb vervolgens een paar uur in de lounge mogen rondhangen. Teveel marge inplannen kan dus ook :)
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  14. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ah helder! Dus enige wat ik even moet opzoeken is waar de EoA office zit op het desbetreffende airport voordat ik door customs heenga? Het is na de paspoort controle sowieso toch?

    Oh maar dan blijf je gewoon in de internationale terminal toch, en zelfs dan kom je langs zo'n office? Goed om te weten!
     
  15. Jair

    Jair Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Op SFO vervangt het de paspoortcontrole. Global Entry Enrollment heeft een aparte rij, en je paspoortcontrole gebeurt tijdens het interview. Tenminste, bij mij ging het zo.
     
    Urbanjazz en MoonJ vinden dit leuk.
  16. Brunoweilo

    Brunoweilo Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    88
    Trofeepunten:
    28
    In december aangevraagd, binnen 2 dagen conditional approval nadat ik toestemming had gegeven aan de KMar.

    Wilde enrolment on arrival doen maar vlucht was vertraagd en kwam 2 minuten te laat, medewerker wilde me echt niet meer helpen. Had toen nog last minute een afspraak kunnen maken voor twee dagen later bij een enrolment center bij Bowling Green NYC (dichtbij Wall Street), binnen 10min weer buiten en kreeg half uur later approval.
     
    MoonJ en Urbanjazz vinden dit leuk.
  17. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Wij kwamen 30min voor sluiting aan. Echter omdat er teveel mensen aan het wachten waren voor enrollment on arrival mochten we niet meer aansluiten “in de rij”. Wij hadden een afspraak staan als back-up paar dagen later dus geen probleem. Advies is dus wel te kijken wat de sluitingstijd is.
     
  18. Daeni

    Daeni Blue Tier

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    756
    Trofeepunten:
    123
    Collega ging in DEN langs de balie en heeft geenens gemerkt, dat hij zijn interview daar gelijk had. Hij heeft binnen 10 minuten email bevestiging gehad “Approved” en pas daar realiseert, dat hij al klaar was. :p
     
  19. Neanderthaler

    Neanderthaler Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    45
    Trofeepunten:
    18
    Inmiddels nu meer dan 7 maanden verder en nog steeds 'Pending Review'. Hoe zit dat bij jou Laurens? Ben een keer in Iran geweest voor een paar dagen, zou dat invloed hebben?

    Mijn geduld raakt op.
     
  20. Laurens

    Laurens Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Same here. Bij mij helaas ook nog steeds geen wijziging bij "Wait for conditional approval"..
    In het verleden veel de VS bezocht, maar ook nagenoeg het hele Midden-Oosten. Nooit in Pakistan, Iran, Cuba of Soedan geweest..

    Nog even geduld...
     

Deel Deze Pagina