Global Entry vanaf oktober 2017?

Discussie in 'Overige programma's' gestart door Goldfly, 1 okt 2017.

  1. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    We zijn zoals door anderen ook aangegeven, eerst in de gewone rij gaan staan. Als je dan bijna uit de lange rij bent, dan staat daar altijd een medewerker om mensen naar de volgende rij bij de balies te leiden. Tegen die persoon gezegd dat we pre-approved waren. De 'interview' CBP officer was ook gewoon bezig met mensen het land in te laten. We zijn toen actief in die rij gezet en konden immigratie en interview tegelijk doen.

    Voordeel: als we het tegen een andere CBP officer gezegd hadden, waren we door die persoon naar de GE officer gebracht om dan het interview te doen en hadden dan opnieuw in een korte rij moeten staan.
     
    Didymis vindt dit leuk.
  2. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    We hebben een US adres van een neef opgegeven en daar zou de pas naar toe gestuurd worden. Inderdaad werd aangegeven dat het op paspoort geregistreerd staat en een pasje dus niet noodzakelijk is. Ook de TSA-pre controle ging op basis van paspoort.

    Ik vond TSA-pre aanzienlijk beter werken, en met name veel sneller dan die verschrikkelijk langzame 3D scan op Schiphol. Zeker met het aantal vals-positieven die die scanners hebben, waarbij na controle het toch in orde blijkt te zijn.

    Jas aanhouden, riem hoeft niet af, (schoenen aan houden) en door poortje lopen. Alles in de handbagage laten zitten en door de scanner leiden. Aanzienlijk sneller dan Schiphol.
    Je zou zeggen dat ze b.v. met Privium leden (die ook gescreend zijn) iets soortgelijks zouden kunnen maken op Schiphol. Zou een hoop tijd schelen.
     
    Neanderthaler vindt dit leuk.
  3. Neanderthaler

    Neanderthaler Newbie

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    18
    Ik maak vaak genoeg mee dat ze een economy passagier net voor je schuiven omdat het rustig is bij business/privium staat. Best vervelend...

    Het zou zelfs helpen als ze economy en business/privium compleet afgescheiden houden zonder dat ze kunnen mixen.

    Anyway...

    Op schiphol mag je je riem ook aanhouden (alleen met kleine gesp), ik heb een grote... Dus moet die altijd af, anders controleren ze je met de hand in je kruis...

    Ik ben ook voorstander van een aparte poortje voor Privium waar je meteen kan doorlopen!
     
    Ruut vindt dit leuk.
  4. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    193
    Trofeepunten:
    43
    Fijn! Dank voor je reactie!
     
  5. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Ik doe het niet snel, maar moet het hier toch opnemen voor Schiphol. De laatste maanden gaat het echt heel goed bij security en zeker de laatste 10 keer ben ik er in minder dan 5 minuten doorheen. Bij de 3d scanner hou ik gewoon mijn riem om en gaat prima. Dus is alleen handbagage op de band en gaan.
    Heb TSA pre gehad in LAX paar weken geleden en daar was ik niet blij mee.
     
    Roeldevries, Urbanjazz en Ruut vinden dit leuk.
  6. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.649
    Leuk Bevonden:
    3.314
    Trofeepunten:
    508
    Wat vond je niet fijn aan TSA Pre?
     
  7. OllieD

    OllieD Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Mijn vrouw en ik hebben adres van haar broer opgegeven, maar beide pasjes zijn daar nooit aangekomen. Schijn je toch op het adres te moeten wonen in de US.
    Benieuwd of pasje wel bij jouw neef aankomt.
     
  8. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Hij was langer dan de gewone rij :D
     
    Urbanjazz en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  9. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Ondanks langer loopt hij over het algemeen wel een stuk sneller door. Minder handelingen en wat meer ervaren vliegers.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  10. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Helaas hier niet het geval. Daarnaast kan die snelheid het verschil tussen 2 voor je of 8 voor je niet inhalen.
     
  11. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    193
    Trofeepunten:
    43
    Het kantoortje voor GE EoA op JFK T4 is inmiddels verplaatst naar de rechterkant van de immigration hall. Als je voor EoA komt moet je dus eerst door de gewone rij en dan rechtsaf - helemaal aan het einde. Daar kan je je naam op de lijst zetten en kom je vanzelf aan de beurt. Pro tip: als het een lange lijst is, haal dan nadat je je naam opgeschreven hebt even je ruimbagage op.

    Mijn wederhelft had een kort interviewtje van 2 minuten en kreeg meteen de approval mail. Helaas werkte TSA PreCheck alleen niet bij vertrek (een week later). Er stond geen PreCheck mark op haar BP en dit was blijkbaar ook niet te repareren. Houd hier dus rekening mee.
     
  12. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    718
    Trofeepunten:
    348
    Moet je wel zelf doorgeven aan de luchtvaartmaatschappij (zover ik weet bij iedere vlucht opnieuw). Was haar nummer doorgegeven?
     
  13. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    193
    Trofeepunten:
    43
    Zeer zeker. Op FlyerTalk kwam ik meerdere topics tegen met mensen die hetzelfde probleem hebben. Het schijnt een IT probleem te zijn met de connectie tussen de luchtvaartmaatschappij en de TSA database.

    Gelukkig duurde de SkyPrio-rij in T4 ook niet lang. Volgende keer beter.
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  14. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    TSA PreCheck werkt alleen als de luchtvaartmaatschappij daar ook aan mee doet. Wij moesten bij KLM ons nummer ingeven en dat is toen direct doorgeschoten naar Delta. Toen we 11 dagen later terugvlogen stond de TSAPre op de boardingpass. Overigens hoefden we die niet te laten zien bij de TSA check, alleen paspoort scan.
     
  15. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    193
    Trofeepunten:
    43
    Klopt. Dit was Delta (deelnemer). Je komt de rij niet in als je geen PreCheck mark op je BP hebt staan (op JFK in ieder geval), dus helaas gaat dat niet op.
     
  16. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Duurt een week of twee, dan werkt het. Bij terugvlucht als je op de heenvlucht je interview hebt gedaan is het waarschijnlijk nog niet verwerkt / gekoppeld.
     
  17. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Bij ons na 11 dagen wel verwerkt.
     
  18. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.649
    Leuk Bevonden:
    3.314
    Trofeepunten:
    508
    Na mijn GE interview op AMS (Sheraton) in maart om 08.45u om 13.30u naar JFK gevlogen en bij aankomst kon ik er meteen gebruik van maken, de dag erna terug van JFK naar AMS ook van TSA Pre.
     
    Grouchy en lloydje33 vinden dit leuk.
  19. OllieD

    OllieD Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Weet niet of je getrouwd bent, maar daar zou het te maken mee kunnen hebben. Bij mijn vrouw hebben ze mijn naam (e.v. echtgenoot van) uit paspoort meegenomen (naast haar eigen meisjesnaam), en dat komt weer niet overeen met haar boardingpass. Dat moet aangepast worden.
     
  20. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    193
    Trofeepunten:
    43
    Alleen haar eigen naam staat in het paspoort, dus dat kan het probleem niet geweest zijn. Inmiddels heb ik zowel TSA als CBP benaderd en beiden verzekeren mij dat er niks aan de hand is met het account, dus ik ga ervan uit dat het de volgende keer wél werkt.
     

Deel Deze Pagina