Global Entry vanaf oktober 2017?

Discussie in 'Overige programma's' gestart door Goldfly, 1 okt 2017.

  1. Roeldevries

    Roeldevries Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Ik ben conditionally approved en vlieg zondag naar MSP, wil daar Enrollment on Arrival doen. Begrijp dat ik dus voor de immigration dat aan moet geven en dan immigration met een immigration officer moet doen die ook het interview gelijk afneemt? Verder moet ik bewijs van adres meenemen waar ik woon. Dat staat in NL niet op je rijbewijs. Als andere bewijs staat bijv. elektriciteit rekening, etc. kan ik printen, makkelijk genoeg, maar is wel in Nederlands, wat hebben jullie meegenomen?
     
  2. SanderDekker

    SanderDekker Newbie

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    86
    Trofeepunten:
    18
    Op JFK moet je eerst door de normale immigration, pas daarna mag je naar het kantoortje voor het interview. Of dat zo ook werkt voor MSP weet ik niet. Qua papieren: ik had ook kadaster overzicht en hypotheek overzicht maar ik hoefde niets te laten zien.
     
    Roeldevries vindt dit leuk.
  3. Jair

    Jair Newbie

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    98
    Trofeepunten:
    18
    Ik geloof iets van woonlasten en ziggo, maar ook ik hoefde niks te laten zien.
     
    Roeldevries vindt dit leuk.
  4. Peter79

    Peter79 Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Beste mensen, mijn vrouw en ik hebben half augustus global entry aangevraagd. Hele levensverhaal ingevuld, ik was conditionally approved binnen 24 uur. Mijn vrouw is nog ‘pending review’. Ik kan online veel vinden over hoe je een afspraak kunt krijgen, maar niet wat je zou kunnen doen als de 1e review zo lang duurt. Iemand enig idee??
     
  5. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    193
    Trofeepunten:
    43
    Dat is afhankelijk van de KMar. Voor zover ik weet is er niks dat dit proces kan versnellen.
     
  6. Roeldevries

    Roeldevries Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Neem aan dat ze de KMar toestemming heeft gegeven en dat goed is gegaan?
     
  7. Peter79

    Peter79 Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Ja, alle vinkjes aan bij het DigiD gebeuren. Bericht ontvangen dat de KMar verzoek binnenhad…
     
  8. Roeldevries

    Roeldevries Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Raar dat het zo lang duurt dan, bij mij was het 3 dagen begin November.
     
  9. Peter79

    Peter79 Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    1 dag voor vlucht naar VS “conditionally approved”. Direct interview gedaan bij aankomst IAD. 2 dagen later alles in het systeem verwerkt. Kunnen voor onze binnenlandse vluchten en reis terug al gebruik maken van TSA pre check. Douane beambte was zo vriendelijk nog eens te benadrukken dat we geen pasje krijgen.
     
    Roeldevries en Ali vinden dit leuk.
  10. Roeldevries

    Roeldevries Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Mijn interview in Minneapolis stelde niets voor, immigration officer vroeg of ik op het adres in Californië woonde, maar daar was ik al 4 jaar weg, toen ik zei dat het NLse adres het juiste was verwachtte ik nog wat vragen, maar dat was het, helemaal niets verder! Hielp waarschijnlijk dat ik nog een geldig L1 visum in mijn paspoort had. 2 dagen later op binnenlandse vlucht maar meteen TSAPre geprobeerd, United herkende combi naam + nummer niet. Kwam door de spatie in de Vries. Gefixed bij de check in en ook meteen gebruikt. Hoewel de rij bij de gewone security korter was in Denver Vlucht naar huis met Delta werk 2 dagen later werkte TSAPre meteen wel (had al toegevoegd in account uiteraard).
     
    ppt vindt dit leuk.
  11. Neanderthaler

    Neanderthaler Newbie

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    57
    Trofeepunten:
    18
    Vraag mij af wanneer ze weer op Schiphol gaan interviewen...
     
    SanderDekker vindt dit leuk.
  12. MartiniGomez

    MartiniGomez Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    13
    Mijn vrouw heeft GE, maar gaat binnenkort met haar klas naar New York. Ze wil natuurlijk graag, bij haar kindertjes blijven, die in de 'gewone' ESTA rij staan. Kan je daar met GE ook door, of moet ze dan ook alsnog een ESTA aanvragen?
     
  13. FlyRemco

    FlyRemco Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Een ESTA staat los van GE, dus die moet zij sowieso nog hebben!
    Is ook geen probleem om in de non-GE rij te gaan staan.
     
    MartiniGomez vindt dit leuk.
  14. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Idd, iedereen die geen visum/permit heeft en uit een kwalificerend land komt moet een ESTA aanvragen, of je nou GE hebt of niet. zonder die ESTA zal ze als op de vertrekluchthaven geweigerd worden op de vlucht.
     
    MartiniGomez vindt dit leuk.
  15. MartiniGomez

    MartiniGomez Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    13
    Dank, FlyRemco en Goldfly. Jullie hebben haar (en daarna zeker mij!) behoed voor een pijnlijke verrassing!
     
  16. Neanderthaler

    Neanderthaler Newbie

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    57
    Trofeepunten:
    18
    Dat was zeer pijnlijk geweest, advies: vraag esta zsm aan.
     
    MartiniGomez vindt dit leuk.
  17. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.926
    Leuk Bevonden:
    3.364
    Trofeepunten:
    508
    Zo zo, een schoolreisje naar de VS. Ik begin oud te worden geloof ik, wij konden naar Vlieland, Rome of Athene, afhankelijk van welk pakket je had.
     
    Morris, Menno en MartiniGomez vinden dit leuk.
  18. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Zijn er recente datapunten hoelang het duurde voor conditional approval met een NL paspoort?
     
  19. SanderDb

    SanderDb Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    13
    Ik had m binnen 24 uur. Mijn collega die m op dezelfde dag aanvroeg heeft die status nu nog niet, aanvraag is 4 weken geleden gedaan. Er is dus niks zinnigs over te zeggen.
     
  20. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Om gelijk mijn eigen vraag te beantwoorden: maandag aangemeld. Vandaag conditionally approved. :) Voor VS ingezetenen is de wachttijd maanden.
     
    Menno vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina