Privium

Discussie in 'Overige programma's' gestart door bkraan, 11 sep 2014.

  1. AviatorJW

    AviatorJW Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    En LordH? Ben benieuwd of je succesvol bent geweest.
     
  2. LordH

    LordH Newbie

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    18
    Allemaal volgens plan gegaan! Met nog vier uur te gaan voor mijn vlucht naar de Privium Departures gegaan, er waren drie mensen voor me vertelden ze. Ik zeg prima, alle tijd van de wereld. 20 minuten later was ik aan de beurt. Daar nog even gewerkt, toen naar de Privium Expresslounge (Schengen). Die vond ik krap en aardig vol, de (uitstekende overigens) wijnen waren nagenoeg op maar het liep tegen sluitingstijd. Ze vertelden me ook dat de Expresslounge binnenkort wellicht niet meer om 13:00 sluit maar pas in de avond, en dat ze dan ook daar warm eten gaan aanbieden. Om de tour af te maken de KLM kantine 25 bezocht, die zat vol.
     
    Erwin, lloydje33, VinceG en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Dat zou erg mooi nieuws zijn, als de Privium Schengen lounge langer open blijft. Het is echt en oase van rust naast de bazar in KLM 25.
     
    lloydje33, VinceG, Dan1 en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Uit de nieuwsbrief: de ExpressLounge is voortaan open t/m 21:00u!
     
    LordH, Amsterdam, ErwinLansing en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Zeer prettig! Vond het altijd al vreemd dat deze zo vroeg dichtging, maar ze hebben onze gebeden dus verhoord.
     
  6. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Had dat er niet mee te maken dat de ExpressLounge geen keuken heeft en zo alleen koud voedsel kan serveren? Prima voor ontbijt maar voor lunch/avond wel wat lastiger.
     
  7. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Ideaal! Zo kan ik ook bij een latere aankomst nog een hapje eten voordat ik de trein naar huis pak.
     
  8. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    154
    Trofeepunten:
    43
    Zelf nog nooit gebruik gemaakt van de Express lounge. Hoe is deze in vergelijking met de non-schengen lounge van privium?
     
  9. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    ClubLounge West is vele maler prettiger dan welke lounge dan ook op Schiphol. Desondanks een prima lounge, maar zal wat tegenvallen als je West gewend bent.
     
    Amsterdam en hollandje vinden dit leuk.
  10. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    154
    Trofeepunten:
    43
    Zo'n vermoeden had ik al, blijf dan denk ik toch naar West gaan zelfs al vlieg ik Schengen :)
     
  11. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Of je begint in Express en als je het niks vind, loop je naar West. Door je Privium pas, kun je vrij snel heen en weer en skip je de rijen.
     
    hollandje vindt dit leuk.
  12. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    154
    Trofeepunten:
    43
    Precies, kan ook. Door de security gaat idd rap met privium zolang het werkt. Een keer bij die poortjes gestaan en toen ging er iets mis in de verificatie. Vervolgens 5 minuten in dat poortje gestaan omdat de hekjes aan beide kanten niet meer open gingen en de kmar niet uit hun hokje wilde komen. Uiteindelijk handmatig mijn paspoort moeten controleren en de poortjes uitgeschakeld zodat ik eruit kon :D
     
  13. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Dat is geen security hoor, grenspassage;)
     
  14. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.661
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Zojuist de eerste keer dat ik onwijs blij was met Privium, normaal ook wel maar de rij was extreem. Ik kwam vanaf de G Pier en nadat ik om de hoek ging begon de rij al, dus nog voor de roltrappen.
    Met een paar minuten stond ik bij de bagage band en mn koffer lag er na 5 minuten ook al. Fijn dat Saudia de afhandeling laat doen door dnata en niet door KLM, want dat had ik er nu nog gestaan. . ;)
     
    Amsterdam, lloydje33 en hollandje vinden dit leuk.
  15. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    dat zou ik niet al te hard zeggen. Ik zag dat zondagmiddag de privium poortjes tussen schengen en non-schengen op rood stonden. Vandaag toen ik terug kwam eveneens!
    Ik maak er niet vaak gebruik van, maar het viel me wel op deze week.
    Geen idee of ze de poortjes open zetten als je erom vraagt. Ik vind het geen goede zaak dat ze uberhaupt niet werken.
    Daarnaast als je van schengen naar non-schengen gaat kun je nog eens door de security moeten.....
     
  16. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb tot nu toe altijd gehad dat als de privium poortjes niet werkte, je even een medewerker in de buurt moet aanspreken en die begeleid je dan naar vooraan de rij voor de handmatige paspoort controle en ben je er alsnog zo doorheen. :)
     
  17. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.737
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Dat klopt als je de reguliere route beneden gebruikt, dan is er kans op random security.
    Als je wil dat je geen controle krijgt kan dat ook, dan moet je de weg via boven nemen, dus je gaat voorbij de KLM lounge naar links, de deuren gaan gewoon open, en komt dan achter de securitylanes uit en loopt gewoon naar de paspoortcontrole bij vertrek zonder problemen.

    Nu werk ik in de 'security' business en weet ik ook waarom men niet onder deze random security check uit komt, maar vanuit een professioneel oogpunt is de huidige opzet dusdanig dat het nutteloos is, want als men dus een zwak punt heeft bij een andere Schengen vertrek luchthaven, uitgangspunt waarom een random layer noodzakelijk is, dan is dat niet 'toevallig' dat men weet dat het ander Schengen vertrek punt een zwakte heeft en heeft men andere stappen in een eventueel plan ook uitgewerkt. En als je dus een gegarandeerde omzeiling hebt dan heeft een dergelijk random security punt geen zin.
     
    VinceG vindt dit leuk.
  18. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Ow tuurlijk! Die route kun je ook nemen. Eigenlijk nog nooit aan gedacht om op die manier te gaan. Goede tip ;)
     
  19. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ik denk dat ik altijd mazzel heb gehad, want ik heb nog nooit een security check gezien of gehad bij de transfer paspoort controle / privium poortjes, en ga vrijwel altijd naar de ClubLounge West. :D
     
  20. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Hebben meer mensen problemen met hun pas? Een maand geleden al deed mijn oude pas het niet meer heel goed en toen hebben ze hem gelijk vervangen voor een nieuwe rfid pas, maar de laatste 2 weken heb ik hier ook weer last mee. Of ligt het aan hun systeem?
    Net terug gekomen van het global entry interview op schiphol, maar het duurde bijna 20 minuten voor ik uit de P1 privium garage kon geraken.
    Bij inrijden deed het systeem al raar, maar de poort ging gewoon open.
    Bij uitrijden pas ervoor en heel kort een bedrag en daarna in scherm kenteken wordt gescand. En dat een paar minuten later nog steeds. Dus assistentie gebeld en die verzocht mij een andere poort te nemen want deze poort had vaker kuren met Privium. Maar de andere poort deed exact hetzelfde.....
    Dus toen heeft assistentie me er maar handmatig doorgelaten.
     

Deel Deze Pagina